Avatar billede agz Nybegynder
22. september 2012 - 16:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ubuntu på en Zotac Zbox Nano VD01 Plus

Hej

Jeg har efter til dels at være blevet anbefalet det herinde, købt ovenstående mini-pc, som skal bruges sammen med en skærm til at vise en fast hjemmeside i en butik. Jeg blev i den forbindelse anbefalet at benytte Ubuntu som styresystem - for at gøre det så billigt som muligt.

Efter at have installeret Ubuntu 12.04 64-bit er jeg så nået til, at der nok kan være nogle problemer i forhold til at få de korrekte drivere installeret. Jeg skal i princippet kun bruge lan (virker nu) og wifi, men måske at nogle ordentlige grafik-drivere også er en god idé. Når jeg kigger rundt omkring på nettet kan jeg se, at jeg heller ikke er den eneste.

Mit spørgsmål går derfor på: hvilket styresystem skal jeg vælge? Jeg har ingen erfaring med andet end Windows, men jeg fik da installeret Ubuntu og enkelte drivere. Skal jeg evt. vælge en anden version af Ubuntu? Computeren skal som nævnt kun vise en specifik hjemmeside hele tiden - og det er det!

På forhånd mange tak!
Avatar billede Andershoegh Seniormester
24. september 2012 - 00:03 #1
Hvis du ikke får et svar her er der en mulighed for at prøve på Linuxin.

http://www.linuxin.dk/
Avatar billede agz Nybegynder
01. oktober 2012 - 08:24 #2
Tak, det prøver jeg.