Avatar billede AntonAKH Nybegynder
19. september 2012 - 18:25 Der er 7 kommentarer

Ny samlet com, gfx vil ikke virke

Hej alle sammen

Jeg har samlet min nye computer, men kan ikke få grafikkortet til at virke som det skal.
Mit system er som følgende:
OS: Windows 64bit Ultimate
CPU: Intel Core i7 3820
GFX: Asus GTX 680 DC2T 2GD5 2GB
Mobo: Asus P9X79 WS SSI CEB
RAM: Kingston HyperX Genesis 4x4 GB DDR3
SSD: Samsung 830 Series MZ-7PC512B
HHD1+2: WD Caviar Black WD2002FAEX 2TB
PSU: 1050w CoolerMaster Hybrid
Skærme: 2x Samsung Syncmaster S23B550V 23" 2ms

Jeg synes selv, at jeg efterhånden har prøvet alt. Jeg har kigget på diverse fora, forsøgt mig med deres løsninger - alt uden held.

Når jeg tænder computeren er der grønt lys i dioderne i grafikkortet, som at den får den strøm som den skal. Men der er helt sort på skærmen, og blæserne tænder starter ikke af sig selv. De står og "hakker", som om de forsøger at starte, og hvis jeg selv drejer dem fingeren, begynder de selv at køre som de skal.

Jeg har så senere sat mit gamle grafikkort i, og her starter computeren som den skal. Jeg har derfor prøvet følgende:
-    Installeret alle opdateringer til Windows, bundkort, grafikkort (altså GTX680), cd'er som fulgte med de nye dele osv.
-    Startet computeren med begge grafikkort i, for at se om systemet kunne se det nye. Men det vises ikke engang i enhedshåndteringen.
-    Rodet med alle mulige indstillinger bios
-    Prøvet flere forskellige skærme, skærmkabler (DVI, HDMI osv.)
Og sikker mere endnu.

Jeg er virkelig frustreret, og har brug for noget hjælp fra nogle kloge mennesker! Så please kom med nogle forslag - jeg er villig til at prøve det meste. Frygter virkelig at jeg har fået et dårligt kort, og skal have et nyt.

Derudover - hvis der er en af jer som er sikre på i kan løse det, og bor tæt på Østerbro, så vil jeg gerne betale for at få det lavet hjemme hos mig selv!

På forhånd tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2012 - 18:42 #1
Har du husket at det nye gfx muligvis skal have strøm direkte fra psu?
Er dit det gamle kort også med ekstern strøm?
Avatar billede AntonAKH Nybegynder
19. september 2012 - 18:47 #2
Jaja, de får begge strøm direkte fra PSU. Har også prøvet med andre kabler (ekstra til der fulgte med PSUen). Så det bør ikke være strøm der er problemet
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2012 - 18:53 #3
Ok . Ja det kunne jo desværre godt se ud som du har fået noget der er defekt.
Og din psu har jo masser af effekt kan jeg se. Så det burde jo ikke være problemet
Avatar billede habalap Nybegynder
19. september 2012 - 21:01 #4
hvad er dit gamle grafikkort?
Avatar billede AntonAKH Nybegynder
19. september 2012 - 21:05 #5
Det er et Asus 8800GTS 512mb :)
Avatar billede kimtheman Novice
19. september 2012 - 22:46 #6
Nyt grafikkort.
Avatar billede habalap Nybegynder
20. september 2012 - 18:27 #7
tja det virker som om det er dit grafikkort, ellers så er det psu'en der ikke yder det den skal hvilket ville undre mig