Avatar billede Gizmo1973 Nybegynder
18. september 2012 - 22:34 Der er 3 kommentarer

Presario labtop genstarter og fryser

Hejsa.

Jeg er helt ny herinde, og har brug for jeres ekspertise. :-)
Min pap-datter har en HP presario cq71, som kører Windows 7.
Herhjemme har der aldrig været problemer med den, men efter hun i august begyndte på gymnasiet og jo bruger hendes pc i skolen, er den begyndt at skabe sig. :-(
Skolens it afdeling har meldt pas og ved ikke hvad den fejler, siger de.
Men min mistanke falder på netværket, og derfor oprettede jeg spørgsmålet her. For når hun er hjemme og laver lektier (og benytter de samme programmer) arbejder maskinen uden problemer, men når hun er i skole, skaber den sig. Den fryser og nogle sekunder efter, genstarter den. Den kommer med BSOD skærme, som tyder på hardwarefejl, men jeg har testet (syntes jeg selv) og maskinen ender med at sige at alt er iorden. Den kan genstarte eller fryse, op til 10-15 gange i løbet af en skoledag. Jeg formatterede og geninstallerede Windows 7 i weekenden og håbede så at problemet var ovre - men nej. Jeg har kørt mem-test, harddisk test og "stf /scannow" alle hvor de siger alt er i skønneste orden. Nu begynder det at blive en gåde for mig og håber på jeres hjælp..?
Skolens it afdeling siger at de ikke har oplevet det før.

Mvh
Claus
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
18. september 2012 - 22:51 #1
Det kunne sagtens være ram blokkene....
Bruger din datter flere programmer i skolen end derhjemme?
Flere programmer - mere ram forbrug....
Avatar billede Gizmo1973 Nybegynder
18. september 2012 - 22:58 #2
Hej og tak for hurtig feedback.

Hun bruger de samme programmer, som hjemme. Det er derfor jeg syntes det virker underligt. Hun bruger som oftest:
Word 2007.
One note 2007.
og et mindre program som skolen har stillet til rådighed og jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad det heller. Noget i retning af "Class Mate".

Noget nyt er, at jeg lige har siddet og fundet ud af noget.
Jeg har forsøgt at staret en test af harddisken. Ved at højreklikke på c-drev, vælge egenskaber, funktioner, også vil jeg vælge "Unsersøg nu". Men det kan jeg ikke. Hver gang jeg forsøger, får jeg besked på at computeren ikke kan gennemføre fordi der skrives på disken???

Måske det kunne hjælpe og kaste lidt lys over tingene?

Mvh
Claus
Avatar billede Gizmo1973 Nybegynder
19. september 2012 - 17:00 #3
Rettelse til ovenstående seneste indlæg. Det program som skolen stillede til rådighed hedder First Class, og ikke Class Mate, som jeg mente. Og det er identisk med det software som hedder "SkoleKom", har jeg fået fortalt.