Avatar billede traelasten Nybegynder
18. september 2012 - 19:54 Der er 14 kommentarer

MISTET PASSWORD, C5 LIGHT 1.60

HEJ. Jeg har mistet mit NAVN og PASSWORD til login på concorde c5 for windows 95, version 1.60.    EG A/S har ikke kunnet hjælpe mig.
Kan nogen her?
Mvh traelasten
Avatar billede blacks Mester
18. september 2012 - 20:07 #1
Har du forsøgt med supervisor som brugernavn, og blank i password?
Avatar billede traelasten Nybegynder
18. september 2012 - 20:26 #2
Hej Blacks
Ja, det har jeg.
Jeg har systematisk skriftligt listet en kolonne med dels navn og dels password, og så tastet derud af. spørgsmålet er bare, om der er forskel på om der anvendes cap letters...?
Avatar billede blacks Mester
18. september 2012 - 22:07 #3
Lige et godt spørgsmål, ligger password på database niveau eller på selve C5? Ligger passwordet på programmet, så kunne en mulighed være at installere en ny C5 også kopiere data filen til den nye C5. Data filen hedder C5data.xxx hvor xxx hvis man køre på en enkelt bruger C5, så hedder dat i stedet for xxx. Alternativ står xxx for den extention som man har valgt ens data fil til at hedde til efternavn.
Avatar billede jasman Nybegynder
19. september 2012 - 06:21 #4
Prøv at læse http://www.eksperten.dk/spm/130477
Sjovt. Jeg arbejder for EG men i anden division end den der har med trælast at gøre.
19. september 2012 - 09:26 #5
prøv med dette : brugernavn = supervisor
og ikke andet altså ikke noget i PW efterlades tomt
Avatar billede mariaf Juniormester
19. september 2012 - 15:09 #6
Hvor længe siden er det at du har bogført i den? Man glemmer jo normalt ikke sit password sådan lige fra dag til dag.

Den kan i øvrigt ikke køre på en Windows 7, så får du ny pc, skal du huske at gemme den gamle til at køre den gamle C5 på.
Avatar billede traelasten Nybegynder
19. september 2012 - 23:50 #7
ja, jeg har den på gl. computer. Har også nyt Timbersoft prog., men det gamle må jeg have åbnet, da jeg mangler print af fakturakopier, som jeg skal bruge for at stævne en dårlig betaler . Det er mange penge.
Avatar billede traelasten Nybegynder
19. september 2012 - 23:54 #8
Hej. Ok, jamen det er Morten Bertelsen og Knud Qvist, Poul-Erik jeg har haft med at gøre. Jeg tror det er en mulighed at tage kopi af data, og lægge programmet ind på ny, og åbne det med et nyt kodeord.
Avatar billede traelasten Nybegynder
19. september 2012 - 23:56 #9
Det vil sige, at jeg først skal finde program disketten/cd disk frem, samt mit kodebrev?

Når jeg har det, kan du så hjælpe med det tekniske?

Mvh (din ide lyder sandsynlig)
Avatar billede olehaahr Nybegynder
25. september 2012 - 20:25 #10
Hej traelasten,

Håber at du har fået løst dit problem, men ellers så er opskriften her:

C5 gemmer supervisor-passwordet i filen c5direct.sys. Det er den samme fil som gemmer database-tilretninger.

Hvis det er en c5 light, har du ikke kunnet lave tilretninger. Derfor kan du bare lave en ny installation på en anden PC, og så kopiere c5direct.sys til din "rigtige installation.

Husk at tage en backup af din "rigtige" c5, inden du gør noget.

Såfremt du har brug for hjælp finder du min mailadresse på www.mikanIT.dk.

Mvh Ole
Avatar billede C5-Esbjerg Nybegynder
26. september 2012 - 14:04 #11
Hej Trælasten,

Du behøves ikke lægge programmet ind fra ny. send kopi af følgende filer:

C5Direct.sys
C5util.usr
C5data.dat
c5menu.dat

så kan det klares.

mvh
JB
Avatar billede olehaahr Nybegynder
26. september 2012 - 14:17 #12
C5Direct.sys er den eneste der skal bruges.

C5Util.usr indeholder tilretninger af forms, rapporter m.m. Ikke interessant her.

C5data.dat er indeholder data og har ikke noget med password at gøre.

C5Menu er menufilen til hovedmenuen.

Mvh Ole
Avatar billede C5-Esbjerg Nybegynder
26. september 2012 - 14:25 #13
Hej Ole,

Fuldstændig enig, det var kun såfremt man skulle forsøge at skabe et miljø med de eksisterende opsætninger.

Ellers er C5direct.sys tilstrækkelig.
Avatar billede mariaf Juniormester
27. september 2012 - 20:39 #14
En hvilken som helst C5-konsulent kan klare opgaven, også hos EG. Der må være en grund til at de ikke vil - og vil vi så her i et offentlig forum?

Bare min holdning.