Avatar billede juliemusen Nybegynder
15. september 2012 - 22:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

disk ikke initialiseret synology

Hejsa.

Jeg har nu fået forbundet min server med min computer. Jeg har sat en disk i fra en gammel computer, og gik egentligt ud fra at jeg fik adgang til alle mine gamle filer på denne. Men når jeg går ind i lagerstyring på min synology ds209, står disken som: "disk ikke initialiseret"

Hvad betyder dette? Kan jeg ikke gøre noget for at få adgang til mine filer, eller skal den formateres helt? Håber i har en ide, da jeg meget gerne vil se mine filer på disken :-)

Kh Julie
Avatar billede kimtheman Novice
15. september 2012 - 22:36 #1
Kan være disken ikke er Compatible.

Se listen her:
http://www.synology.com/support/hd.php?lang=us&product_id=29
Avatar billede juliemusen Nybegynder
15. september 2012 - 22:40 #2
øv, ja der var svaret vist. Den er ihvertfald ikke på listen. Nå øv, men ligger du et svar?

Tak for hjælpen
Avatar billede kimtheman Novice
16. september 2012 - 01:46 #3
Hep
Avatar billede bdf Mester
16. september 2012 - 10:57 #4
Hejsa :)
Disken skal nok virke i din Synology...

Hvis disken kommer fra en gammel pc er den jo formateret som FAT32 eller NTFS og din Synology kører med et helt tredje filsystem :)

Det du skal gøre er at sætte disken tilbage i en stationær og få gemt dine data, derefter flytte disken over i Synologyen og formatere den og så flytte filerne tilbage via netværket :)

Fortsat go weekend :)
Avatar billede kimtheman Novice
16. september 2012 - 12:05 #5
#4 kan da håbe det vil virke. Men nu er det jo ikke helt uden grund det har lavet en Compatible liste.

Så der er da ikke noget der er sikkert i den sag. Og vil da sige, at sætte en gammel disk i, vil jo også kunne mærkes på dennes Nas ydelse.

Så det er måske værd at overveje en nyere disk.
Avatar billede bdf Mester
16. september 2012 - 12:42 #6
Tvivler nu på at Synology har testet samtlige ældre diske.
Havde også selv sat en ny disk i men nu er det jo Juliemusen der vil bruge den gamle.
Avatar billede kimtheman Novice
16. september 2012 - 13:07 #7
Ja hvis det ikke bare handler om hun ville have adgang til alle hendes gamle filer.

Men så skal hun jo bare følge dit råd i #4 Og derefter prøve lykken og disken virker efter format osv.

Ved bare da jeg købte min DS 211, der kiggede jeg på deres Compatible liste, og købte disk ud fra dette. Og også for at få en god ydelse.