Avatar billede zorba Nybegynder
17. maj 1999 - 11:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vedr. Modem Bullet E56k V.90

Hej Læser
Jeg har netop købt et nyt modem, og det går bare strygende derud af på nettet, men tilgengæld kan jeg ikke koble op til min bankforbindels. Modemet går konstant i fejlstatus.
Hvis jeg tilslutter mit gamle GVC 33.6 modem kan jeg få forbindelse , ovenikøbet med den nye driver !?.
Kan det være fordi PC-banken ikke understøtter V.90 ?
Måske er der nogen af jer, der sidder med et modem magen til ?
Avatar billede boa Nybegynder
17. maj 1999 - 12:08 #1
Får du en fejlmelding i.f.m. fejlen?

Og hvilken PC-bank bruger du?

Hvor mærkeligt det end lyder, er f.eks. "Arbejdernes Landsbank"'s homebanking software inkompatibel med nogle bestemte S3-drivere, medmindre hardware-acceleration er slået fra.
Avatar billede boa Nybegynder
17. maj 1999 - 12:09 #2
Det er se'fø'li' ikke svaret på dit spørgsmål, men bare et eksempel på,
det ikke absolut behøver at ha' noget med modemet at gøre.
Avatar billede zorba Nybegynder
17. maj 1999 - 12:13 #3
Hej boa
Jeg får kun den meddelelse at modemet er gået i fejlstatus.
Jeg kan høre at modemet ringer op og tilslutter, men derefter kommer der en konstant tone.
Jeg bruger DANICA BANK
Avatar billede boa Nybegynder
17. maj 1999 - 12:25 #4
Hej igen

jeg vil foreslå, du går ind i dit homebanking program og finder
settings for modem.
Check, det hele står nogenlunde rigtigt (jeg kender ikke dit homebanking
program, så du må nok lege lidt med det selv).
Hvis du kan angive en init-streng, så skriv:

AT+MS=11

Det slår 56K fra.

Hvis det ikke hjælper, så afvis mit svar, og vi prøver igen.
Avatar billede zorba Nybegynder
17. maj 1999 - 14:49 #5
Tak Boa.
Jeg gik ind og fjerned den initstreng, som stod der, og skrev istedet AT+MS=11, og nu virker det perfekt.
Avatar billede boa Nybegynder
17. maj 1999 - 14:51 #6
Alletiders!
Avatar billede boa Nybegynder
17. maj 1999 - 15:01 #7
Forresten - HVIS modemet ikke går tilbage til 56K, når du har ringet
op til homebanking, og derefter connecter op til nettet, så
gå ind i:

Denne Computer>Netværk via Modem>
Højreklik din forbindelse og vælg "Egenskaber"
Under "Generelt" vælger du "Konfigurer"
Under "Forbindelse" vælger du "Avanceret"
Under "Yderligere indstillinger" skriver du "&f" (uden anførselstegn).

Det resetter modem'et til fabriksindstilling.

Men altså KUN, hvis du løber ind i problemer.

Ellers skriv igen.

Boa
Avatar billede zorba Nybegynder
18. maj 1999 - 12:21 #8
Modemet logger på som 56 K modem på internet, så det forløber fint, men ellers tak.
Hilsen Zorba