Avatar billede garant11 Nybegynder
15. september 2012 - 18:26 Der er 13 kommentarer

Fejlkode 500 men kun ved andre brugere?

Hej alle.

Når jeg skal tjekke for fejl, bliver jeg nødt til at koble en anden pc til min, for at se om jeg har fejl i min ASP kode.

Ved de fleste fejl får jeg vist en fejlmeddelelse i min browser, men der er en del fejl hvor at ASP siderne køre som de skal men når jeg så prøver at teste dem fra en anden pc, kommer fejlkode 500 meddelesen.

Er der nogen der ved hvorfor jeg ikke får vist fejlmeddelelse i min browser, når der er fejl på siden? Jeg slået "on error resume next" fra men det hjælper ikke...
Jeg bruger IIS version 7, hvis det kan hjælpe...
Avatar billede JuliusJ Nybegynder
15. september 2012 - 18:34 #1
Hejsa.. Det er pga. dine browser-settings. Prøv med chrome, så tror jeg det virker.

/Julius J.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2012 - 18:58 #2
i IE: funktioner/internetindstillinger, fanebladet avanceret
der skal ikke være hak i
deaktiver script-fejl.... (to linjer)
der skal være hak i
Vis en meddelelse om hver scriptfejl og
Vis meddelelser om uskadelige http-fejl
så burde du kunne se fejlkoder i IE.
Avatar billede garant11 Nybegynder
15. september 2012 - 19:32 #3
Tak for jeres svar.

Jeg har prøvet Chrome, FF, IE, Safari og Opera... Scriptfejl er aktiveret. Jeg har også været inde i IIS manageren og tjekket. fejlfinding på klientsiden og fejlfinding på serversiden er sat til true, det samme med send fejl til webbrowser.. Men det har ikke hjulpet...
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2012 - 21:12 #4
har du koden, hvor det er korrekt på din, og hvor andre får fejl 5xx (og gerne et skærmdump af fejlkoden)
Og så lige - er du på gammel asp, eller på asp.net noget...
Avatar billede garant11 Nybegynder
15. september 2012 - 22:43 #5
Ja andre får fejlkode 500, men problemet er at jeg ikke får nogen fejlmeddelelse overhovedet på min lokal pc, selvom at der er fejl i min kode.
Avatar billede garant11 Nybegynder
15. september 2012 - 22:48 #6
Glemte lige at fortælle at det er kun de mest basale fejlmeddelelser jeg får på min lokal pc så det er kun ved nogle bestemte fejl at jeg ikke får nogen meddelelse om fejl, på min lokale pc imens på andre pc'er kommer der fejlkode 500.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. september 2012 - 10:37 #7
går du ind på siden via www.xxx eller localhost?
Avatar billede garant11 Nybegynder
17. september 2012 - 18:31 #8
Jeg går ind på www.xxx
Avatar billede garant11 Nybegynder
17. september 2012 - 18:32 #9
Men på min lokal pc er det localhost
Avatar billede claes57 Ekspert
17. september 2012 - 18:46 #10
Avatar billede garant11 Nybegynder
17. september 2012 - 21:55 #11
Hmm jeg tror at jeg ikke har forklaret godt nok.

Det er helt iorden at man får 500 fejlkode når man besøger localhost fra andre pc'er, problemet er når man besøger localhost fra andre pc'er så får man fejlkode 500 men på min local pc (den hvor IIS er installeret og ASP filerne ligger.) kommer der IKKE nogen fejlkode selvom at der fejl. Håber det er til at forstå.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2012 - 09:59 #12
skal du så ikke bare slå en log-fil til i asp?
Avatar billede garant11 Nybegynder
19. september 2012 - 11:11 #13
Alt logging er slået til.