Avatar billede eaaj Novice
15. september 2012 - 07:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Picasa 3

Jeg bruger Picasa 3. Det er begyndt at drille. Når jeg åbner programmet, så begynder den at scanne pc efter billeder, og det bliver den ved med hele tiden. Hvordan slår jeg den funktion fra?

Når jeg lukker Picasa, så komprimerer den hvergang, uanset om der er ny billeder eller ej. Det har den heller aldrig gjort før. Det vil jeg også  gerne slå fra.
Avatar billede milter Ekspert
15. september 2012 - 14:18 #1
In Picasa, go to the Tools menu, then choose "Folder Manager..."

On the LEFT, select the external drive, then on the right choose the option to "Remove from Picasa". That puts a red X next to the drive and it will not be scanned again.

Fundet her:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090322100814AAc3Ct5

Ang. komprimeringen, så må det dreje sig om komprimering af databasen. Prøv at kigge her:

http://productforums.google.com/forum/#!category-topic/picasa/picasa-for-windows/6MLvMQCGSso
Avatar billede milter Ekspert
15. september 2012 - 14:19 #2
Undskyld! Det blev lavet som et "Svar" men skulle have været en "Kommentar".
Avatar billede eaaj Novice
15. september 2012 - 18:19 #3
Du får alligevel point. Det der står om skanningen virker ikke. Da jeg satte de røde krydser forsvandt alle mine billeder. De kunne dog findes igen. Ang komprimering så læser jeg det som om at der bare skal være sådan!!!
Avatar billede milter Ekspert
15. september 2012 - 19:35 #4
Har du haft et USB-drev eller et kamera sluttet til computeren for nylig? Hvis du har, og de stadig er inkluderet i listen over drev, som skal undersøges for billeder eller ændringer, så kan det være der, problemet ligger.

Jeg har fundet en side, hvor Picasas overvågning af drev og mapper forklares lidt bedre. Kig også på det med "Watched Folders"

http://support.google.com/picasa/bin/answer.py?hl=en&answer=11511
Avatar billede eaaj Novice
15. september 2012 - 20:29 #5
Hvis jeg åbner Picasa, ser på et par billeder, så komprimerer den databasen når jeg lukker programmet.

Hvergang jeg åbner Picasa, så scanner den hele tiden.
Avatar billede milter Ekspert
15. september 2012 - 22:25 #6
Der er sikkert valgt "Scan Always" ud for alle mapper eller drev, som optræder i din "Folder manager". Prøv at ændre det til "Scan Once" og se, hvad der sker.

Så skal du bare huske selv at skanne mapperne manuelt, hver gang du tilføjer eller fjerner billeder.

http://www.gilsmethod.com/how-to-control-which-folders-picasa-scans-automatically
Avatar billede eaaj Novice
17. september 2012 - 07:44 #7
Nu er det ikke den version jeg har som du henviser til. Jeg har version 3.9.0 Build 136.09.0. Det er den nyeste version.
Der ser det lidt anderledes ud.
Avatar billede milter Ekspert
17. september 2012 - 11:23 #8
Bruger du den danske version?
Avatar billede eaaj Novice
17. september 2012 - 12:57 #9
Ja, den er på dansk
Avatar billede milter Ekspert
17. september 2012 - 13:44 #10
Åbn Picasa > Værktøjer > Mappeadministration > I kolonnen med Mappeoversigt klikker du på pilen/trekanten og derefter igen på hver enkelt mappe.

Nu kan du så for den valgte mappe vælge mellem "Scan en gang", "Fjern fra Picasa" eller "Scan altid".
Avatar billede eaaj Novice
17. september 2012 - 14:34 #11
Det har jeg faktisk gjort. Når jeg så markerer c drev med fjern fra Picasa, så forsvinder alle billederne i Picasa. Nu er skrivebord, dokumenter og mine billeder markeret som fjern fra Picasa, så holder den da op med at scanne forholdsvis hurtigt.
Jeg troede jeg totalt kunne slå scanning fra.
Avatar billede milter Ekspert
20. september 2012 - 21:46 #12
Hvis du vælger "Scan en gang" for en bestemt mappe eller et drev, vil Picasa scanne den ene gang, og ikke senere, medmindre du senere beder den om det igen. Når du klikker på "Fjern fra Picasa" glemmer den alt om billederne i den valgte mappe/drev.

I begge tilfælde betyder det, at senere ændringer i mapperne/drev (f.eks. nye billeder) ikke registreres af Picasa. Hvis der sker ændringer må du altså selv bede Picasa om at gøre det.