Avatar billede KJNKalle Nybegynder
14. september 2012 - 19:29 Der er 5 kommentarer

Formatering af HP pc

Hej.
Jeg står og skal formate min HP laptop, da den simpelthen er blevet for sløv efter jeg ikke har gjort dette i dens 5 års levetid. Den trænger ganske enkelt til en ordentlig udrensning.

Jeg har et par enkelte GB med private og meget dyrebare dokumenter og billeder, som jeg nødigt vil miste!
Hvis jeg smider disse filer over på D:-drevet, som er det såkaldte "recovery drev" inden jeg booker fra dette, og derved formaterer og genstarter alt hvad der er sket på C-drevet, vil disse filer så også forsvinde under denne proces?

Compen sejler så meget at den ikke engang er vild med at arbejde med hverken USB- eller netværksoverførsler, uden at den fryser undervejs i overførselsprocesserne :/

Håber i ved om dette kan være en løsning.

Vh Kasper.
14. september 2012 - 19:34 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Jeg vil dog anbefale at copy disse egen data over på et sikkert / andet medie for en go' ordens skyld ...
Avatar billede KJNKalle Nybegynder
14. september 2012 - 19:42 #2
Vista.. - Ved dog ikke hvorfor dette er relevant? Spørsmålet går jo på om restore-processen piller ved D:-partitionens filer.

Men tak :)
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. september 2012 - 20:25 #3
Når de filer er dyrebare skal du have en backup ( og helst mere en en) cæk fra PCen - Ellers mister du dem før eller siden.
Avatar billede jensenjs Juniormester
14. september 2012 - 20:26 #4
Det er relevant for bedre service og især for de der vil hjælpe.
Der er sket forandringer med systemerne siden de gamle DOS dage, der er forskel på XP, Vista, Windows 7 osv

Jo flere detaljer du starter op med jo lettere er det for de der vil hjælpe dig.

Men nu er dit spørgsmål ret enkelt, og svaret har du allerede fået af karise_larry , du bør nok kopierer dine data over på et andet medie, simpelthen fordi der kan gå noget galt under processen.

Hvis du er rigtig uheldig kan partitions tabellen blive ødelagt og så risikere du at dine data er tabt, eller svære at genskabe.
Avatar billede JuliusJ Nybegynder
14. september 2012 - 20:35 #5
Opret en konto på f.eks. DropBox og smid dine dokumenter/billeder derop (2GB). Så kan du hente dem igen, efter reinstallationen

/JuliusJ