Avatar billede losdivinos Nybegynder
14. september 2012 - 18:44 Der er 6 kommentarer

PC forbliver sort ved opstart

Hej. Jeg har et problem med min ASUS N53SV.
Når jeg booter, er skærmen sort og den viser ikke noget overhovedet.
Caps og Num loc kan stadig slås til og fra, så den booter rent faktisk.
Jeg har prøvet det der med at tage stikket ud og fjerne batteriet og holde boot-knappen nede i 30 sekunder, men det hjælper heller ikke.
Er virkelig lost og er på efterskole, så kommer ikke hjem før om 1 uge, og det er selvfølgelig lidt trist, når det er der jeg har alt skolearbejde på og der jeg skal lave alt arbejdet også.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2012 - 18:54 #1
prøv med en anden skærm / skærmkabel.
Avatar billede losdivinos Nybegynder
14. september 2012 - 18:56 #2
ASUS N53SV er bærbar :)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2012 - 19:09 #3
så sæt en ekstern skærm til - der er jo stadig en mulighed for, at skærm er defekt.
14. september 2012 - 19:13 #4
... altså "sort" helt fra PowerOn ?
Avatar billede losdivinos Nybegynder
14. september 2012 - 19:13 #5
Ja, skærmen er vist defekt, for det virker, når jeg sætter den på et smartboard/projektor.
14. september 2012 - 19:20 #6
Hvis det er WIN7 (vi må jo gætte?) så prøv med

WindowsTasten + P

så dukker en menu op med skærm valgmuligheder ...