Avatar billede Kc4100 Nybegynder
13. september 2012 - 09:42 Der er 11 kommentarer

HDMI til scart

Hej. Jeg har et lidt ældre tv.
Et Phillips flat tv HD ready.
Er der noget jeg kan gøre for at få HDMI stik til det, da der ikke er nogen hdmi indgang
Tak for hjælpen på forhånd
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2012 - 10:02 #1
er der pc indgange, for gennem scart får du kun PAL opløsning ?

- For så havde jeg splittet det op til VGA|hdmi/phono|minijack

/J
Avatar billede Kc4100 Nybegynder
13. september 2012 - 10:06 #2
Pc ingang? Er det stikket med de to skruer ?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2012 - 10:16 #3
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2012 - 10:18 #4
http://www.av-cables.dk/hdmi-converter/

obs det skal være hdmi -> vga/phono

og ikke omvendt, altså vga -> phono

/J
Avatar billede chris_toffer Nybegynder
13. september 2012 - 10:20 #5
http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/hdmi-til-scart/hdmi-til-scart-adapter-(hdmi-til-s-video)-med-lyd.asp

AV Xperten sælger en løsning. Bemærk at du skal også have en converter fra composit til scart får du kan tilslutte løsningen.

http://www.avxperten.dk/scartudstyr/scart-adapter/home-cinema-scart-adapterkabel-til-3xphono-1-meter.asp
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2012 - 10:27 #6
Hvorfor køre pal (dvd opløsning) på et hd ready ?

/J
Avatar billede chris_toffer Nybegynder
13. september 2012 - 10:32 #7
Som jeg forstår det er der ingen hdmi indgang i tv'et, men det giver faktisk ikke mening når det er hd ready for så burde der være en hdmi i tv'et.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2012 - 10:38 #8
"Et Phillips flat tv HD ready. "

Øhmm ??? så må vi formodningsvist forvente at det er et hd ready.

Det kan være så gammelt at der ikke er en hdmi indgang, dem findes der adskillelige af : https://www.google.dk/#hl=da&sclient=psy-ab&q=hd+ready+no+hdmi+port
Avatar billede WallyR73 Nybegynder
14. september 2012 - 01:46 #9
Måske vi skulle prøve den anden vej rundt.
Hvilke indgange er der i TV'et?
14. september 2012 - 09:20 #10
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Andet/

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

http://img515.imageshack.us/img515/1898/fejlpeks.png

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---
Avatar billede jokkejensen Novice
14. september 2012 - 15:36 #11
Det er godt nok en pc han vil koble til, men kabler og konvertere har vel intet med IT at gøre, så derfor bør den vel ligge i diverse ?

@Wally >> jo det var måske den rette vej :)