Avatar billede winde Novice
11. september 2012 - 21:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bærbar MSI CR 700X vil ikke boote op på Windows 7 DVD

Hej, min søn har en bærbar MSI Cr 700X. Den ville i dag ikke starte op i windows 7. Jeg har prøvet følgende i aftenens løb, og er ved at løbe tør for ideer.
1. Har forsøgt recover funktionen uden held
2. Gendannelses proceduren i windows uden held
3. Har efterfølgende kørt Active kill disk for at slette alt.
4. Jeg er ikke klar over om alt er blevet slettet
5. Den vil ikke boote op på windows 7 dvd, jeg har været inde
  i boot menuen for at sætte den til det rigtige boot drev.
6. Kommer jeg en windows xp cd i drevet, booter maskinen op,
  men et par minutter inde i xp installationen bliver skærmen
  blå, og den kommer med en fejlmeddelelsen
  "SLUK PC ELLER DEN KAN TAGE SKADE".
Hvad skal jeg gøre for at hjælpe min søn?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2012 - 21:39 #1
Du kan sikkert ikke installere Xp, fordi der mangler en sata driver.
Men hvorfor prøve Xp??
Er dit dvd drev i bios valgt til 1 boot mulighed, og harddisken som nr 2?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2012 - 21:42 #2
#0 nr 3 Hvis du har kørt kill disk så burde disken være slettet ja og gendannelses delen er sikkert også væk.
Avatar billede winde Novice
11. september 2012 - 21:46 #3
Mit drev i bios er valgt til  1 DVD og 2 til harddisk.
Det undre mig at den vil boote på xp dvd men ikke på windows 7 dvd. Hvis jeg bare kan få insatlleret et styresystem vil jeg være tilfreds selv med XP.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2012 - 21:55 #4
Forkellen på de to medier er at xp ligger på cd og win 7 er dvd, og derfor kan der godt være bøvl med den ene type og ikke med den anden.
Det kan være en beskidt plade, men også beskidt optik i dvd drevet.
Avatar billede winde Novice
11. september 2012 - 22:04 #5
Der er ikke noget at se på win 7 DVDen, og  drevet i den bærbare er stort set ikke brugt.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2012 - 22:10 #6
det lyder mærkeligt synes jeg. Håber der kommer andre forbi som har bud på det.
Avatar billede winde Novice
11. september 2012 - 22:30 #7
Er det evt. muligt at formatere den bærbare uden windows DVD/CD.
Er ikke klar over om Active kill disk har slettet harddisken
korrekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2012 - 19:14 #8
Man kan sætte disken som slave i et andet system og formatere den vej.
Har man en harddisk docking station eller en sata/ide adapter kan du sætte den på en anden pc over usb:
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp?gclid=CNPuq53FsLICFYS9zAodrhUAMw
Avatar billede winde Novice
11. oktober 2012 - 18:14 #9
Jeg har endelig fået gang i den bærbare igen. Efter at have lånt et externt dvd drev, kunne windows 7 DVDen læses. Herefter gik installationen uden problemer. Så hvis 220661 vil smide et svar er der point til ham. Tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2012 - 18:22 #10
velbekomme