Avatar billede MrKasperLarsen Nybegynder
10. september 2012 - 20:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til skærmen?

Hej eksperter.
I dag kom jeg hjem med min nye stationær købt fra Topdata.
Jeg vil så slutte den til med strøm og skærm, men jeg kan simpelthen ikke få forbindelse til skærmen.
Computeren er købt uden styresystem. Kan det være noget med nogle drivers eller lignende.
Jeg har endda prøvet at slutte maskinen til en anden skærm. Jeg synes det er meget ærgerligt jeg ikke kan få den til at due, men tænker jeg må lave en eller anden dum fejl.
Jeg har aldrig købt en PC uden windows på før, men jeg ved ikke om dette har noget med sagen at gøre.
Håber meget der er nogen der kan hjælpe mig.

Mvh
Kasper
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2012 - 20:46 #1
Hej Kasper
Har pc både onboard grafik og løst grafik kort?
Har den det, kan det så tænkes du har puttet stikket i onboard kortet?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2012 - 20:48 #2
Det er nemlig deaktiveret hvis der er løst kort installeret i bundkortet.
Avatar billede MrKasperLarsen Nybegynder
10. september 2012 - 23:58 #3
Tak for svaret. Det løste mit problem. Hvis du smider et svar, skal du også få pointene.
Jeg har lige et spørgsmål endnu.
Jeg har købt et trådløst netkort med i stationæren.
Det er et 300Mbit, 802.11N, PCI-E (ASUS) Pris 300 kroner.
Dette netkort skulle de gerne fungere fint, skulle det ikke?
Jeg har kun 1/5 bar et sted, hvor jeg har 5/5 bar med min bærbar pc. Hvad skyldes dette og er der nogen der har en løsning?
Jeg kan slet ikke oprette forbindelse pga. det svage signal.

Mvh
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2012 - 17:30 #4
ping.
Jeg har desværre ikke så meget forstand på trådløst net. Jeg er bare glad for at det virker herhjemme.
Men er der antenner på som du kan rette til så evt du kan forbedre den vej?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2012 - 17:44 #5
Eller også har det noget med indstråling fra andre kabler som er tilsluttet din pc bagpå. En trådet antenne der monteres et stykke fra den stationære kunne måske hæve styrken på netkortets signal
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2012 - 17:18 #6
lukketid?
Avatar billede MrKasperLarsen Nybegynder
13. september 2012 - 17:41 #7
Jeg har fået styr på det. Tak for svarene! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2012 - 17:52 #8
velbekomme