Avatar billede magandai Nybegynder
08. september 2012 - 18:43 Der er 6 kommentarer

Formatere acer bærbar

Halløjsa!
Jeg har denne bærbare computer, som jeg gerne vil formatere (geninstallere windows 7). Der fulgte ingen dvd med computeren, så jeg har købt en kopi af windows 7 ultimate...
men jeg er blevet lidt i tvivl, hvis jeg geninstallerer windows 7, hvad så med mine drivere? hvad gør jeg der? det er en acer computer. acer aspire 5742g for at være præcis...
men hvor kan jeg finde driverne?
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2012 - 19:01 #1
Taler af egen erfaring. Windows 7 finder stort set alle driverne
Avatar billede magandai Nybegynder
08. september 2012 - 19:05 #2
Jeg installerede selv windows 7 her idag på en stationær computer. der skulle jeg nemlig selv finde drivere til bundkortet og grafik kortet :)
men kan man ikke tage back-up af driverne?
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. september 2012 - 19:24 #4
opstart hold alt + f10 nede gendan til fabriksstandard, herefter kan du opdatere med din indkøbte Win cd. hvis den ikke selv finder alle dine driver så se på Acers hjemmeside
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2012 - 20:29 #5
#2 Ja du kan tage backup af driverne.
Henter du SlimDrivers kan det både se om der er drivere tilgængelige for din pc, men har også en tool til at lave en backup bagefter. Det er det 3 ikon øverst i programmer der gør dette:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)
Du skal muligvis registrere programmet, men det er gratis at bruge og tilstrækkeligt til normalt brug.
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. september 2012 - 22:35 #6
Det første du skal gøre inde du begynder på installationen, er at finde drivere til netkortet Kablet/Trådløst

Så du kan komme på nettet hvis der skulle mangle drivere, uden at du behøver at bruge en anden computer som mellemstation.

Men som #1 skriver W7 har de fleste drivere.