Avatar billede Anders F Praktikant
08. september 2012 - 18:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg donwloade Safari sikker til Win her?

Kan jeg downloade Safari til Windows sikkert her: http://support.apple.com/kb/DL1531 ?

Hvor kan jeg downloade Netscape, Mozilla og Opera sikkert?

Mvh. Anders
Avatar billede magandai Nybegynder
08. september 2012 - 18:59 #1
http://www.mozilla.org/da/firefox/new/
http://www.opera.com/

men jeg foretrækker selv chrome... eller opera :)
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2012 - 19:52 #2
Du kan altid downloade dem sikkert fra deres hjemmeside.. :)
Avatar billede kjeldsted Novice
08. september 2012 - 23:13 #3
Netscape? Den seneste udgave er 5 år gammel!?

Men selvfølgelig kan du download sikkert fra Apple.com
Avatar billede Anders F Praktikant
09. september 2012 - 07:37 #4
Hej, tak, men sitet hedder: http://SUPPORT.apple.com ... og ikke bare: http://www.APPLE.com - Det der support - er det en fake side eller er det virkelig  apple's eget site?!

Så ER det virkelig  apple's site, når der står SUPPORT foran apple?

Mvh.
Avatar billede kjeldsted Novice
09. september 2012 - 09:34 #5
Support er en underside til Apple.com.
WWW er bygget sådan op at man har en hovedside (fx. Apple.com). Under denne side kan man så have en masse undersider (fx. 'support.', 'store.' o.lign.). Så længe det er på domænet Apple.com kan du sagtens være tryg. Og så tror jeg også du kan regne med at hvis der blev lavet en kopi af Apples website, ville det nok blive lukket igen før du kan tælle til to. De har trods alt lidt penge til at kunne sørge for den slags.

Og ellers så skaf dig dog en antivirus. Så slipper du for at gå rundt og være overdrevet parnoid.
Avatar billede Anders F Praktikant
09. september 2012 - 11:28 #6
Hej Kjeldsted:

Tjae, jeg har nu altså den fulde version af Kaspersky osv., jeg har betalt for den og gør det hvert år og kører den regelmæssigt, så jeg kan jo selv følge med i de mærkværdigheder, der forsøger at få adgang til min pc, hvor det bare ikke lykkes, og der er vist intet site, der er sikkert ... men dit svar om, at så længe det er "apple.com", der er det vigtige, og så kan man lave undersider a la "support.apple.com", men det er stadigvæk apple's site, er det svar, jeg ledte efter, så smid et svar.

Så får du point.

magandai kan også smide et svar og få point, så deler I dem, hvis det fortsat er muligt at dele point her på Eksperten.dk?

Mvh.
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2012 - 20:07 #7
<ole>

- og http://www.apple.com er såmænd også et 'subdomæne' under apple.com - uagtet adressen peger på samme side som http://apple.com  =)

Hvis du vælger en af de mere sikre browsere (Opera eller IE), står 'support' i grå, mens 'apple.com' står skrevet i sort - netop for at sørge for, at brugeren ved, hvor hun er henne. Selvom Firefox ikke just hører til de sikreste browsere, gør den det samme.

Chrome og Safari gør derimod ikke noget for at sikre brugeren på dette felt

/mvh
</bole>
Avatar billede Anders F Praktikant
10. september 2012 - 07:51 #8
Hej Ole

Hvilken browsere anses så for at være mere "sikre"?

Jeg troede Firefox var god til det formål?

Mvh.
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2012 - 11:21 #9
Ja, man kunne godt få det indtryk, når man læser om emnet på WWW, men pas godt på - der bliver skrevet gigantiske mængder af vrøvl på nettet!

Det er en kedelig og uundgåelig sideeffekt af, at nettet har gjort det så let at publicere. Desværre synes skræmmende mange uvidende mennesker at have et stort behov for at sprede deres manglende viden og misforståelser. Og når først en forkert oplysning er skrevet ét sted, bliver den ofte citeret og gentaget på fem andre sider  :o|

Der er voldsom forskel på Informationssamfundet og Videnssamfundet. Det første er det, vi har for tiden, men der er absolut ingen garanti for, at vi nogensinde kommer i nærheden af Videnssamfundet. Det vil kræver held i uanede mængder, parret med en væsentligt ændret webadfærd, hvis vi skal i dén retning!

Ordnet med browseren med færrest sårbarheder fundet/eksisterende i 2011 først, ser det sådan ud:

1) Opera
2) Internet Explorer
3) Chrome
4) Firefox
5) Safari

På trods af, at Firefox i mange år har været udskreget som markedets sikreste browser, har dette aldrig været i overensstemmelse med virkeligheden.

I 2011 var der således fire gange så mange sikkerhedshuller i FF, end der var i Opera. I den anden ende er Chrome gået fra næsten 8 gange så mange huller som Opera i 2010 til 'kun' 2,5 gange så mange i 2011.

Statistikken for 2012 kan af gode grunde først laves i begyndelsen af næste år. Den har dog ikke rykket sig væsentligt de senere år, så der er ingen grund til at tro, det bliver meget anderledes. Eneste væsentlige ændring er Chrome's, men om den fortsætter i samme retning er nok mere tvivlsomt.
Avatar billede Anders F Praktikant
10. september 2012 - 15:05 #10
Hej olebole!

Tak for svar.

Taja, jeg har nu også brugt Explorer i rigtig lang tid, og jeg har ikke lyttet til de, der sagde, det var noget skidt, men nu er jeg begyndt at bruge forskellige browsere til forskellige ting, bare for at irritere de, der høster oplysninger allermest muligt.

Men tak for din liste! - Og de andre ting. Ja, der skrives ufatteligt meget vrøvl på internettet ;o)

Og hvis nogle vil have point, kan de så ikke nok smide nogle svar, så deler jeg nogle point ud?

Mvh Anders
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2012 - 15:27 #11
Ellers tak, jeg samler ikke, så det må være de andres  =)
Avatar billede Anders F Praktikant
16. september 2012 - 08:17 #12
Hej til de, der mener, at de har givet et brugbart svar:

Smid et svar, så får I point.

Mvh. Anders
Avatar billede Anders F Praktikant
23. september 2012 - 07:57 #13
Hej. Hvis ingen andre vil smide et svar, som jeg kan give point, så gør jeg det selv - for at lukke tråden?

Mvh. Anders