Avatar billede magandai Nybegynder
08. september 2012 - 14:12 Der er 7 kommentarer

Ny bygget pc starter ikke...

Halløjsa! jeg har lige bygget min egen computer, og da jeg så skulle tænde den, tænder den ikke...
Den lyser op i 1 sekund, og så slukker den igen.
Alle delene er nye, og jeg har sikret mig at strømforsyningen er stor nok...
Men Kan jeg have glemt noget? at sætte et kabel i? ved skylder fejlen? :)
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2012 - 14:31 #1
Det kan være flere ting, ram for eksempel? Men den mest almindelige fejl er nok, at glemme at sætte det lille 4 kantede strømstik i.
Avatar billede magandai Nybegynder
08. september 2012 - 14:54 #2
fire kantede strømstik? er det den ved processoren? jeg har kun sat det største strømstik til bundkortet? ellers har jeg sat strøm til blæseren, kabinet tænd knapperne, grafik kort, Dvd drev og ssd harddisken.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2012 - 15:04 #3
Ja det er det, sæt det i, så sker der nok noget. På nogle kort skal der 1x4 ben i, og på andre 2x4 ben.
Avatar billede magandai Nybegynder
08. september 2012 - 15:08 #4
hm... er det et stik der sidder i processor delen? eller er det et stik fra psu'en? :)
Avatar billede magandai Nybegynder
08. september 2012 - 15:11 #5
aaah! har fundet det, nu får vi se om det virker...:)
Avatar billede magandai Nybegynder
08. september 2012 - 15:12 #6
du min helt! tusind mange tak! den starter nu! :D
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2012 - 15:14 #7
Til lykke med det. Jeg samler ikke på point, så du lægger bare selv et svar, som du bagefter accepterer, så får du point selv:)