Avatar billede martin_moth Mester
07. september 2012 - 22:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Benzin på diesel bil, skal tanken bare tømmes eller

Hej
Har hældt 10 liter benzin i en næsten tom seat altea 2.0 tdi 2005. Motor har IKKE været startet. kan jeg bare suge tanken tom og fylde nyt diesel i eller skal den på værksted? Bemærk den har IKKE været startet.

Hvis den bare skal tømmes, kan man så ikke gøre det selv med en slange og køre det på deponi?
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. september 2012 - 23:29 #1
Hvis du ikke har kørt, så skal tanken af og tømmes, nyt filter og en udluftning. Tøm dieselrøret fra slangen til pumpen.

Især hvis det er en commonrail/HDI motor, er den slem hvis det kommer i pumpe og dyser = stor chance for det er en smadret motor
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2012 - 08:02 #2
Du har oprettet tre spørgsmål med samme emne, hvor du bør lukke to af dem
Avatar billede martin_moth Mester
09. september 2012 - 21:28 #3
3 ens spørgsmål skyldes min Androidtelefon. Får ryddet op snarest, beklager.

Er det nødvendigt med rens af filter osv. når den ikke har været startet?
Avatar billede Axeltek Nybegynder
09. september 2012 - 22:17 #4
Hej. Jeg mener der sidder en pumpe ved tanken, som starter når du sætter nøglen til tænding. Altså hvis du har haft sat nøglen til tænding (Bare een gang) Kan der sagtens være pumpet benzin i både slange og filter. Og så skal de selvfølgelig tømmes manuelt.
Avatar billede martin_moth Mester
10. september 2012 - 22:35 #5
Tak