Avatar billede Manashu Nybegynder
07. september 2012 - 01:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skjulte filer på Synology 211+

Jeg startede med for nogle måneder siden at have orden på min Synology 211+ . Den var nem at finde som drev på det lokale netværk, men der gik kludder i det, da jeg forsøgte at få adgang til den fra internettet.
Deblev noget ritigt kludder, så jeg endte med at lave et reset (tilbage til fabriksindstillinger - uden at slette noget.)
Men da jeg startede op igen ny adgangskode osv viste det sig at to mapper - den ene med ca 10.000 biilleder og den anden med mine film var væk. De øvrige mapper var der og var fuldt tilgængelige.
Jeg kan se på info at der er brugt samme plads som før ( ca halvdelen af pladsen er tilgængelig) så de to vigtige mapper må være der - men skjult.
Hvordan finder jeg dem og får dem frem igen?
Avatar billede der_kommandant Praktikant
07. september 2012 - 08:34 #1
Du kan tilgå din synology server VIA telnet, og finde de skjulte mapper, som herefter kan lyttes over i den nye mappe. Du kan finde en grundig vejledning på synology's brugerforum...
Avatar billede Manashu Nybegynder
07. september 2012 - 10:05 #2
Jeg har selv været derinde og rode, men er ikke blevet klog på hvor det er.  Søgte bl.a  på "Hidden files"  men det gav ikke noget jeg kunne forstå.
Måske skal jeg sige at på det her felt er jeg temmelig grøn!! Kan man lokke med en mere detaljeret forklaring giver jeg gerne flere  point :-)