Avatar billede eckberg Nybegynder
02. september 2012 - 14:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skydrive - styring af opdatering

Skydrive starter altid sammen med logon på Windows (7) og selvom jeg fjerner fluebenet for opstart ved logon kommer det tilbage kort tid efter.

Jeg vi gerne kunne styre hvornår Skydrive opdaterer med Opgavestyring og det fungere også, men Skydrive starter også op med Win og lægger maskinen næsten død de første 4-5 minutter efter enhver opstart.
Hvordan får jeg Skydrive til at holde op med logon opstart?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2012 - 15:47 #1
den gør det ikke hos mig - jeg har lavet en genvej til skydrive
C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\SkyDrive.exe
i indstillinger må der ikke være hak i de to første i indstillinger/generelt (den første er ved start af win, den anden giver adgang til andre filer end dem i skydrive-mappen til andre maskiner - det skal du absolut ikke)
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2012 - 15:50 #2
dropbox genvej: C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe /home
google drev: "C:\Users\[dit brugernavn]\Google Drev"
ubuntu one: "C:\Program Files (x86)\ubuntuone\dist\ubuntuone-control-panel-qt.exe" --with-icon
Avatar billede eckberg Nybegynder
02. september 2012 - 16:23 #3
To ting:
Jeg bruger netop den beskrevne genvej til at starte Skydrive to gange om dagen med Opgavestyring, men genvejen åbner ikke for indstillinger.

Det er fint nok at fjerne hak ved "Start med Windows" men jeg bruger netop adgangen til andre filer fra min anden PC og vil nødig miste den adgang og hvorfor skulle den påvirke "Start med Windows"?
Avatar billede eckberg Nybegynder
02. september 2012 - 16:27 #4
Ved højreklik på Skydrive i nederste linie får jeg adgang til Indstillinger og fjerner de to hak som nævnes ovenfor men
ved næste opstart er de der igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2012 - 16:43 #5
afinstaller skydrive - genstart maskinen - indlæs skydrive igen. Det kan evt have noget at gøre med administrator/bruger om indstillinger bevares/huskes.

den anden pc kan vel dele over dit lokale net - der er ingen grund til at lave en adgang mere?
Avatar billede eckberg Nybegynder
02. september 2012 - 16:54 #6
Jeg prøver geninstalleringen
Avatar billede eckberg Nybegynder
16. november 2012 - 10:49 #7
Spørgsmålet lukkes