Avatar billede agz Nybegynder
01. september 2012 - 13:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skærm til udstilling i butik

Hej!

Jeg skal have en skærm op at hænge i en butik, og denne skærm skal vise en aktivitetskalender mm. Mit spørgsmål går så på; hvilken løsning er nemmest/bedst/billigst?

Aktivitetskalenderen skal kunne ændres remote, hvorfor jeg tænkte at lave en simpel hjemmeside, som jeg let kan ændre hjemmefra. Derudover er der såmænd ingen krav.

Jeg har tænkt på om man evt. kunne bruge en skærm med indbygget computer (eller hvad man nu kalder det), en alm. tv-skærm som kan gå på nettet eller en alm. pc så lille som muligt (f.eks. mini-pc eller lign.) og så sætte en alm. skærm dertil, men der findes sikkert en rigtig smart løsning jeg ikke har tænkt på/kunnet finde frem til?

På forhånd tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2012 - 13:44 #1
hvis du tager en ultra-lille pc og skruer bag på en skærm, så bruger du de skruehuller i skærm, som er beregnet til ophæng. Så umiddelbart er en alt-i-et pc bedre, hvis du finder en med standard-ophæng indbygget.
Husk skærm skal ikke være touch, da nysgerrige så kan pille i opsætningen.
Avatar billede agz Nybegynder
01. september 2012 - 14:05 #2
Smart idé. Tænker du på sådan en type her?

http://www.proshop.dk/Stationaer-computer/ZOTAC-ZBOX-nano-VD01-2297357.html

Den kiggede jeg nemlig på, men den har hverken harddisk eller ram. Det er nok et dumt spørgsmål, men hvad kan den så i grunden? Den skal som sagt bare kunne vise ovennævnte aktivitetskalender.
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. september 2012 - 14:49 #3
Det afhænger af hvad du vil vise og hvor dynamisk det skal være. Den helt simple måde er at køre diasshow fra en usb-stik hvilket de fleste moderne fladskærmstv tv kan klare uden ekstra udstyr.
Avatar billede agz Nybegynder
01. september 2012 - 14:53 #4
@kurt54

Men det skal kunne ændres hjemmefra, altså uden at jeg skal være i nærheden af skærmen.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2012 - 15:00 #5
den lille zotac maskine skal så have et ramkort og en 2½" disk sat i - og installer den med fx en ubuntu linux.
Via fx teamviewer skulle du kunne sende filer og styre maskinen.
Avatar billede agz Nybegynder
04. september 2012 - 09:54 #6
Jeg prøver løsningen med en skærm med påmonteret mini-pc. Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede agz Nybegynder
06. september 2012 - 12:25 #7
Smider du et svar? :-)
Avatar billede agz Nybegynder
18. september 2012 - 07:48 #8
Luk