Avatar billede Ingeniousify Nybegynder
30. august 2012 - 21:45 Der er 14 kommentarer

Problemer med Fujitsu laptop.

Hejsa.
Min kæreste har en Fujitsu Amilo PI 3560. Den er 3 år gammel.
Problemet er at når man tænder computeren kommer den op med diagnosticerings sort skærm, hvor den skriver en masse med forkert tidspunkt. Og så kan man trykke F1 for at komme videre.

Vi har prøvet at formatere den, men efter formateringen og computeren er klar, når man så tænder den kommer den op med den samme fejl.
Computeren kan sagtens bruges, men inden man kan browse på nettet skal man ændre tiden manuelt. Og det skal man hver gang. Nogen gange starter den op uden sort skærm, men når man så kommer ind så er tiden forkert og datoen rigtig, hvor man så skal ændre tiden manuelt.

Hvad kan problemet være?

Hilsen Patrick.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. august 2012 - 23:01 #1
Og du har stillet uret i bios og dernæst trykket på F10??
hvis det ikke hjælper er det nok bios batteriet.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2012 - 08:03 #2
Jeg er enig men Poko1, og som jeg læser det skal man på denne model kunne komme til det fra bunden af bag ved en af lågerne.
Jeg er dog bange for at det måske kan være loddet på bundkortet.
I følge denne tråd skulle et standard bios batteri kunne bruges:
http://www.amilo-forum.com/topic,3051,-Where-is-the-bios-battery-of-Pi3560.html
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2012 - 08:05 #3
Avatar billede Ingeniousify Nybegynder
04. september 2012 - 15:25 #4
Hejsa. Jeg prøvede at skifte tiden i bios. De første par gange den startede op var der ingen problemer. Men min kæreste siger at den gør det samme igen nu. Så hvad vil løsningen så være?
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. september 2012 - 16:01 #5
Har du synkroniseret med internet?
http://gratisupload.dk/vis_billede/684433/
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2012 - 17:01 #6
#4 Er tiden korrekt på pc nu når kæresten siger den gør det samme?
Avatar billede Ingeniousify Nybegynder
04. september 2012 - 18:57 #7
#5 Ja det skal hun gøre hver hun gang computeren er startet og den ikke viser den rigtige tid. Ellers kan hun ikke bruge nettet.

#6 Nej tiden er ikke korrekt. Den skriver alle mulige random datoer når den er startet op.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2012 - 19:27 #8
Så vil jeg mene at bios batteriet skal skiftes.
Avatar billede Ingeniousify Nybegynder
04. september 2012 - 19:32 #9
Hmm. Er det noget producenten skal gøre? Og hvad koster det?
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. september 2012 - 19:32 #10
#1
Og du har stillet uret i bios og dernæst trykket på F10??
hvis det ikke hjælper er det nok bios batteriet.
Avatar billede Ingeniousify Nybegynder
04. september 2012 - 19:34 #11
#10 Ja det har jeg gjort. Det hjalp ikke.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. september 2012 - 20:43 #12
nu kunne jeg jo af gode grunde ikke se #9 Da vi skrev samtidig!
og som du kan se i #3 er det et kendt problem!
http://kortlink.dk/amilo-forum/bd22
Avatar billede Ingeniousify Nybegynder
05. september 2012 - 08:25 #13
Okay knejter. Det er sgu i orden. Så må vi tage den derfra og se hvad vi gør med computeren. Jeg ved ikke helt hvem jeg skal give point, I har jo begge sagt nogenlunde det samme.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2012 - 15:46 #14
Poko1 var først med bios batteriet, så hvis han vil have point så skal han have dem. Hvis ikke han vil have dem lukker du selv.