Avatar billede mkejser Nybegynder
28. august 2012 - 22:06 Der er 1 kommentar

Optimering af min pc-løsning Remote Boot

Hej.

Jeg håber her sidder nogen som kan hjælpe mig med at optimere min computerløsning.

Jeg tager hver dag ind og udruller 20 stk pc'er med det korrekte styresystem osv.

Vi har nogle forskellige boot-images liggende på en server som er på samme domæne som alle 20 computere.

Når jeg 'Udruller' gør jeg følgende.
1. tænder computeren og trykker på F12.
2. Her vælger jeg Network onboard controller (på nogen computere PCI-drev)
3. herefter kan jeg vælge imellem Windows 32-bit image og et Windows 64-bit image.

Når jeg sælger eksempelvis 32-bit images loader den et program som hedder "Microsoft Solution center". Her kan jeg vælge at udrulle forskellige versioner af 32-bit. Alt efter hvilken software der skal være installeret.

Mit spørgsmål går på.

Når nu alle computere er tilsluttet samme netværk som serveren.

Kan jeg så hjemme fra min computer (er ikke på samme netværk).
Fjernstarte samtlige computere og kører udrulningsprocessen uden fysisk at skulle derind og taste på hver eneste computer.

Hvis det kan lade sig gøre ville det være rart hvis der var en der kunne beskrive det for mig.

Jeg er ikke en ekstremt haj til computer. Men har en god grundlæggende viden.

Venlig Hilsen
Martin
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. september 2012 - 16:56 #1
Hej, Martin.

  Du har egentlig allerede selv svaret på det, idet der jo skal trykkes F12 for at du kan boote fra netkortet (PXE). Det lader sig jo ikke gøre, med mindre vi f.eks. snakker en IBM-server med RSA-adapter i.

De bedste hilsner, Carsten