Avatar billede hera Nybegynder
27. august 2012 - 14:01 Der er 9 kommentarer

IIS eller DNS

Hej,
Jeg ved ikke hvor dette skal ligges ind.
Men det drejer sig om hvordan man enten på IIS eller DNS server gør så man kan have begge dele på.
Det er brugen af www og uden de 3 dobbelt w'er.
Det vil sige uanset om jeg skriver de 3 dobbelt w elller ej så kommer hjemmesiden op enten via Google eller i en URL linie
Avatar billede KHHP Juniormester
27. august 2012 - 14:27 #1
DNS opsætter du i dine netværksindstillinger, afhængig af hvilken version af windows du bruger kan fremgangsmåden være forskellig, men du får den her for windows 2008/2008r2/vista/win7:
Højreklik på netværksikonet i proceslinjen og vælg åben netværks- og delingscenter. I vinduet der kommer frem vælger du "Rediger indstillinger for netværkskort" Så finder du dit netværkskort, og det hedder med stor sandsynlighed LAN-forbindelse. Så højreklikker du på denne og vælger egenskaber. Så vælger du Internetprotokol(TCP/IPv4), hvis jeg husker korrekt, og trykker på egenskaber. Så trykker du i "Brug følgende DNS-server" og indtaster de DNS-server-indstillinger du har fået fra din udbyder. Nu skulle den gerne vise rodmappen for din IIS-installation, altså www- eller htdocs-mappen. Og nåja, husk lige at forwarde port 80 i din router, samt firewall på serveren.
Avatar billede hera Nybegynder
27. august 2012 - 14:53 #2
Hej KHHP
Jeps det er jeg klar over, men hvis du går i en URL linie og vil skrive f.eks www.domaine.dk for du en hjemmeside frem. Hvis du kun skriver domaine.dk og ikke nogen w'er er det så i IIS du skriver det og hvis ja hvor henne eller er det i DNS og hvis ja hvor er det så henne
Avatar billede jokkejensen Novice
27. august 2012 - 15:38 #3
Det er under bindings for websitet.

Ofte laver man 2 sites, et redirect til www, og det ægte website med www.

/J
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. august 2012 - 15:41 #4
Hej.
Du gør det i den DNS, der håndterer dit domæne. Lav en [*] record, der peger på din servers eksterne IP, så skulle det spille hvis du kun har det ene site på serveren. Ellers skal der en Host Header på i din IIS.
Avatar billede hera Nybegynder
27. august 2012 - 15:51 #5
hej CRKrogh,
Jeg har flere sites, så hvis du kan fortælle hvor jeg skal ind henne ville det være perfekt.
Avatar billede hera Nybegynder
27. august 2012 - 15:51 #6
Hej Jokkejensen,
Jeg er ikke helt med,
Hvor vil du gøre dette
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. august 2012 - 18:21 #7
Hej igen.
Først: Husk lige at "svar" er forbeholdt pointgivning - alt andet er "kommentarer", også dine egne.
Men på IIS'en vælger du "properties" for dit site, klikker på "advanced" ud for IP'adressen og indtaster Host Header så den kan sende besøgende i den rigtige retning. Det er den måde, du lader flere sites dele port 80.
/Carsten
Avatar billede hera Nybegynder
27. august 2012 - 22:42 #8
Hej igen CRKrogh,
Jeg var ikke klar over dette så det sker ikke igen. Dernæst så vil jeg afprøve det du foreslå.
Er tilbage i morgen
Avatar billede hera Nybegynder
28. august 2012 - 12:14 #9
Hej CRKrogh,
Hos mig står der følgende:
IP adress - Default
Port - 80
Host header value - www.domain.dk
Det jeg skal bruge er følgende. Uanset om jeg skriver 3 gange dobbelt w eller ej så vil jeg komme tilden side.
Også selv om det er via Google søgemasine