Avatar billede frifugl Nybegynder
20. august 2012 - 20:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Print via printserver

Er der nogen der har erfaring med at få en printer til at køre via en printserver ? jeg kan se min printserver men ikke printeren

Steen
20. august 2012 - 20:47 #1
Velkommen til E. ...

... Hvilken PRINTER ?
... Hvilken PRINTERSERVER ?
Avatar billede frifugl Nybegynder
20. august 2012 - 21:14 #2
det er en Xeorx phaser 6010 laser printer
og en logilink printserver

Steen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. august 2012 - 21:57 #3
Hvordan kan du se printserveren? - kan du gå på dens webinterface (ipadresse i en browser). Hvis du kan det, og du ikke kan se at din printer er tilsluttet printserveren, lyder det mest som om der er fejl på forbindelsen mellem printer og printserver (eller evt. at printeren slet ikke kan kobles på din printserver - det forekommer også, omend sjældent i dag).

Hvis printserverens webinterface kan se der er noget tilsluttet, skal du blot installere printeren på din pc - som en LOKAL printer (IKKE netværksprinter!), hvor du selv vælger at lave en ny port af typen TCP/IP. Denne får selvfølgelig printerens IP-adresse, og det portnummer der hedder 9100 - så mangler du bare at henvise guiden til din driver til printeren...
Avatar billede juleulven Nybegynder
20. august 2012 - 23:16 #4
jeg er forvirret... hvorfor vil du montere en "printerserver" på en printer der allerede har et netværkskort?

hvis du vil have en "fælles printerkø" så installerer du på en computer og share ud hvis du bare vil have "forbindelse" installere du den som "lokal printer" og peger på den statiske IP-adresse du forhåbentlig har defineret i printeren ...
Avatar billede frifugl Nybegynder
21. august 2012 - 18:41 #5
problemet er vi har tdc home trio, og tvboksene går ned i tide og utide. hver gang mister printeren sin ip adr. og hver gang skal alle 4 i huset ændre printerindstil.
Ved ikke lige hvordan jeg indstiller en statisk ip på den
Måske du gør ?
Steen
Avatar billede juleulven Nybegynder
21. august 2012 - 19:10 #6
godt nok arbejder jeg med xerox til hverdag men har desværre ikke konkret erfaring med den model.

jeg vil henvise dig til manualerne ...

Det her er en oversigt over hvordan du bladre igennem menuerne via panelet på maskinen:
http://download.support.xerox.com/pub/docs/6010/userdocs/any-os/en_GB/menu_map_en.pdf

Her er også lidt yderligere information:
http://download.support.xerox.com/pub/docs/6010/userdocs/any-os/en_GB/quick_use_guide_en_fr_it_de_es_pt.pdf

du kan også (hvis du kender dens nuværende IP) gå ind via hjemmesiden ... dvs http://x.x.x.x (kunne være http://192.168.1.112)

Her er informationer omkring administrator login:
http://www.support.xerox.com/support/6010/support/en_US.html?objGUID=12781
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. august 2012 - 21:56 #7
Sædvanligvis taster du IP adressen ind i en internet browser. På den side der kommer frem, vil du kunne kunne finde en side for netværksopsætning. Her er det bare at finde afsnittet omkring IP adresse, og så vælge at gøre den "fast" (også kaldet statisk).

Du skal nok helst lægge 20-30 numre til den IP adresse den har i forvejen, så du ikke kommer til at lægge den fast på en af de adresser, din router automatisk deler ud - i så fald vil du nemlig få en såkaldt adressekonflikt.
Avatar billede mizzah Nybegynder
05. september 2012 - 15:59 #8
Sæt den op til statisk IP adresse. Så er den ged barberet, og så smid den printserver ud.

Vh. Mikkel Nielsen
www.nctas.dk