Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
17. august 2012 - 15:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

adserverplus hvordan fjerner jeg det?

Så er den gal igen :) Håber jeg har sat mit spørgsmål det rette sted.

Jeg er ved at lave en hjemmeside og har tilmeldt den Google søgemaskine. Men undervejs, må jeg ha' klikket på noget rigtig dumt, for nu popper "adserverplus" op, hver gang jeg søger en side på Firefox.
(Hver gang jeg klikker "Enter" popper der en ramme op med "Adserverplus")

Hvordan fjerner jeg dette igen? Det er vel en form for virus jeg har fanget? :(
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2012 - 17:11 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2012 - 17:12 #2
oppe i firefox - klik og vælg tilføjelser. Fjern/deaktiver udvidelse med adserver.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2012 - 17:36 #3
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
17. august 2012 - 18:25 #4
Tusinde tak, vil lige forsøge det forskellige
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
17. august 2012 - 20:17 #5
Nå, nu har jeg forsøgt at finde adserveren i Firefox... den er der bare ikke.

Jeg har også klikket på dit link, Xp professional, og har chattet med deres support, men det koster 54 EURO for at få hjælp :/

Øv bøv
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2012 - 07:35 #6
I det ene link skulle det være 3 tools man kan køre for at fjerne denne adsever. I det andet link jeg har lagt kan man fjerne den manuelt ved at opsøge de filer der står i dette:
Du skal stoppe en tjeneste der hedder random.exe i joblisten, og bagefter skal de filer som der står i linket slettes.
Der skal både slettes i mapper men også i registreringen.
Det er måske en øvelse du ikke vil ud i?
Da det formodentligt er noget snavs du har fået kan du prøve Malwarebytes:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
18. august 2012 - 23:32 #7
Hej igen... Jeg installerede Malwarebytes Anti-Malware i går aftes, for kom i tanker om, at jeg engang har haft det og at det var godt. Det var desværre før jeg så din besked her, for den fandt 4 "buggers" som jeg slettede, men jeg gemte ikke log'en.

Vil forsøge at køre en fuld scanning i morgen og håber at oplysningerne kommer op igen, for Adwareplus er desværre stadig på min pc, selvom jeg har slettet de små grønne insekter på Anti-Malware.

Jeg kan DESVÆRRE ikke installere Threatfire... Den har jeg også haft engang, og det er den eneste virus fighter som nogensinde har fundet en Trojaner på min pc. Men hver gang jeg forsøger at installere Threatfire, får jeg at vide at programmet allerede eksisterer på min pc. Jeg kan desværre bare ikke finde den hverken i mapper eller via programmer :(
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
19. august 2012 - 01:20 #8
Jeg fandt denne log i ANTI-Malware fra d.17/8, men selvom jeg har sat Blabbers i karantæne, bliver Adwareplus ved a dukke op...

Nu kører jeg en fuld scanning, men indtil videre ser den hurtige scanning sådan her ud:

Malwarebytes Anti-Malware 1.62.0.1300
www.malwarebytes.org

Database version: v2012.08.17.07

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
Charlotte :: CHARLOTTE-PC [administrator]

mbam-log-2012-08-17 (21-08-48).txt

Skanningstype: Hurtig skanning
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 235039
Tid gået: 2 minut(ter), 32 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 1
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Inficerede Filer: 3
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\blabbers-ch.crx (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\BCHelper.exe (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\logo.ico (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

(færdig)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2012 - 09:01 #9
Rester af Treatfire kan sikkert ligge i din registrering, som måske derved blokerer for ny installation.
Kender desværre ikke lige det program.
Når jeg fjerner et program bruger jeg altid Revo Uninstaller free.
Den fjerner nemlig også resterne i regisreringen, samt i mapper.
Disse filer vil komme i papirkurven, som jeg så normalt overskriver med Eraser. På den måde er man 100% sikker på at filerne er væk, og at man kan installere på ny uden problemer.

I dit tilfælde ville jeg prøve at køre CCleaner der også rydder op i Registreringen:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Prøv så bagefter at se om du kan installere Treatfire.
Har du forsøgt med en online scanning?
http://www.spywarefri.dk/online-scannere/
Har brugt Kaspersky og F-Secure et par gange.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2012 - 09:25 #10
Nu skriver du om Adwareplus. Mener du ikke Adserverplus som du skrev i indledningen?
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
19. august 2012 - 21:05 #11
Jo, sorry... skrivefejl!
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
19. august 2012 - 21:07 #12
P.S. Jeg har CCleaner, men vil forsøge dit ekstra link også. Tak!
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
25. september 2012 - 23:24 #13
SUPERantispyrware har fundet adwareplus og sat den i karantæne ... Bare til oplysning ;)
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
26. september 2012 - 00:50 #14
Øh, nej... det har den så alligevel ikke :(
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
04. november 2012 - 16:56 #15
Tak for løsninger... jeg lukker denne tråd (tror jeg nok) :) Hvis ikke må I vejlede mig! Tak