Avatar billede suzmaduz Nybegynder
16. august 2012 - 18:36 Der er 1 kommentar

Imac ram

Hej. Jeg har købt en imac 27 mid 2011 model. i5 model med 1000 gb hadddisk. I den sidder 4 gb ram og jeg vil gerne opgradere til 8 gb ram. Har fundet 2x2 gb ram inde på blå avis. Ville spørge om disse vil virke til netop min version af mac. Annoncen lyder således:

2x2GB, 204-pin PC3-8500 (1066 MHz) DDR3 SO-DIMM
til brug for opgradering af f.eks. iMac (model 2009-2012) fra 2GB til 4GB. Virker naturligvis - blevet til overs efter opgradering

Jeg havde indtrykket af at imac mid 2011 bruger 1333 mhz ram. Kan det passe. I så fald vil ovennævnte så kunne bruges?

på forhpnd tak

Suzmaduz
Avatar billede frankhebo Nybegynder
04. september 2012 - 23:38 #1
hej Suzmaduz

Tillykke med din iMac.

Du kan se svaret i din iMac.
1) Klik på Æblet i øverste venstre hjørne
2) Vælg "Om denne Mac"
3) Vælg "Flere oplysninger"
4) Vælg "Hukommelse". Her kan du se hvilke hukommelsespladser der er ledige og hvilken type ram du kan bruge.
5) Derefter kan du så trykke på "> Instruktioner til opgradering" hvor du vælger den iMac du har. Derefter får du det forklaret detaljeret hvilken ram du skal vælge.

mvh Frank