Avatar billede vholt Nybegynder
16. august 2012 - 13:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Scanning og upload af billeder.

Jeg tegner meget og planlægger at lave en hjemmeside hvor jeg vil uploade tegninger/sketches. Jeg har tænkt mig at tegne hovedparten af sidens design i hånden, og ville gerne vide hvordan man bedst muligt kan scanne og uploade et tegnet billede. Er det muligt at scanne et billede tegnet med blyant, eller skal det helst være mørkere/skarpere kanter før at kvaliteten af det scannede billede bliver godt?

Det optimale for mig ville være hvis jeg blot kunne scanne blyantstegninger direkte og uploade dem uden kvalitetstab. Jeg kunne godt tænke mig nogle gode råd til køb og brug af en scanner :-D
Avatar billede claes57 Ekspert
16. august 2012 - 15:22 #1
til tegninger - scan ind i .png formatet.
billeder kan fx så gemmes på skydrive (hvis du har en microsoft live konto) eller tilsvarende.
de enkelte billeder i mappen 'Offentlig' kan du så markere og vælge 'integrer' - så laver den en færdig kodelinje lige til at sætte ind i din blog (hvor du også kan bruge en tegning som baggrundsbillede).
blogger.com eller blog.com er 'klar til brug'.
Avatar billede vholt Nybegynder
16. august 2012 - 16:07 #2
- Og det er ligemeget hvad for en scanner jeg bruger? De er alle lige gode til formålet siger du?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. august 2012 - 16:16 #3
de er ret ens - med mindre det skal være proff. Jeg har en 3i1 printer, og den skanner glimrende - når jeg selv har valgt indstillinger  (der er forskellige indstillinger på foto/tegninger/tekst).
Bruger du skydrive (fx), så har du en driver kørende, og når du placerer billedet i skrydrive-mappen på din pc, så kopieres den automatisk til nettet - klar til at sætte ind i en blog.
Avatar billede asbury Praktikant
17. august 2012 - 09:55 #4
Hvis du planlægger at skulle bruge tegningerne til andet end web ville jeg nok anbefale at du køber en bedre scanner end 3i1 de er fine til fotokopi og ligende men ikke god kvalitet til andet.
Planlægger du at købe domain navn og lave en side eller bare brug et gratis blogsystem ?
Avatar billede vholt Nybegynder
17. august 2012 - 12:27 #5
Indtil du foreslog en blog havde jeg tænkt mig at lave min egen hjemmeside :-D Men synes egentlig det var en meget god, ide så kunne da godt blive en blog med et galleri af en art. Men tak for de gode råd, jeg vil kaste mig ud i det :D