Avatar billede AnneMCh Juniormester
15. august 2012 - 22:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Printer HP3070A smider ip adresse

Hej
Jeg har købt en printer HP3070A, har også haft den på mit trådløse netværk, hvor printeren blev tildelt en ip-adresse.
Men slukkede printeren og vips så har den ingen ip-adresse og jeg har forsøgt at geninstalllere printeren, så får den heller ingen ip-adresse. Router DI-624.

Nogen der har gode ideer?
Avatar billede juleulven Nybegynder
15. august 2012 - 23:41 #1
jeg var lige ved, at skulle rådgive omkring fast IP på printer mv... så kom jeg til, at kigge lidt på din router...

den er da nærmest en oldsag i IT er den ikke? syntes officielle dokumenter fra D-link siger 2004 stykker...  :-)

anyways hvis du er 100% sikker på din router er okay så skal du først undersøge om du sætter en FAST ip-adresse på din printer...

hvis ikke du gør så er det problem #1
Avatar billede AnneMCh Juniormester
24. august 2012 - 07:19 #2
Printeren har fast ip adresse
Avatar billede juleulven Nybegynder
24. august 2012 - 21:12 #3
hvilken IP har den? ligger den højt eller lavt i det DHCP scope din router tildeler?
Avatar billede AnneMCh Juniormester
25. august 2012 - 06:53 #4
Den ligger lavt, det er en ip adresse som routeren selv har tildelt printeren, det er ikke en jeg selv har valgt Jeg ved ikke om jeg selv kan bestemme hvilke ip printeren skal have ?
Avatar billede juleulven Nybegynder
25. august 2012 - 13:11 #5
Hejsa

hvis din printer laver en "Fast tildeling" burde du ikke have NOGLE problemer overhovedet... men jeg kan huske den model (havde selv en mange til for mange år siden) og den var ikke andet end problemer.

Det du nok oplever er, at routeren ikke håndtere DHCP (IP tildelingen) korrekt og derfor laver fejl.

Det kan du løse på 3 måder:
1. gå på printerens webinterface og sæt den til en "ægte statisk"
2. ændre den "faste tildeling" til noget der ligger HØJT i dit scope så du ikke risikerer samme enhed får samme adresse
3. køb en ny router (hvilket jeg nok vil anbefale under alle omstændigheder)
Avatar billede AnneMCh Juniormester
29. september 2012 - 07:36 #6
Har købt en ny router og nu virker det hele fint.
smider du lige et svar juleulv, så du kan få point
Avatar billede juleulven Nybegynder
29. september 2012 - 10:41 #7
:-)
Avatar billede juleulven Nybegynder
29. september 2012 - 10:41 #8
D'oH