Avatar billede nemlig Professor
15. august 2012 - 13:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Design nyhedsmail og massesend pr. mail

Hejsa.
Jeg har et site kørende hos Wannafind. Ifølge Wannafind er det tilladt, via et script på sitet, at sende ubegrænset antal nyhedsmails. Blot jeg anvender deres SMTP. Der bliver tale om 300-500 mails, der sendes af gangen 5-10 gange årligt.

Min tanke er, at jeg vil anvende FCKeditor til at designe nyhedsmailen og PHPmailer til at sende mailene. Emailadresserne har jeg liggende i MySQL.

Ser I nogle udfordringer i den tekniske løsning eller har I forslag til andre gode scripts?
Avatar billede plippert Nybegynder
15. august 2012 - 14:46 #1
det var pænt af dem.
jeghar tidligere været igennem en frygtelig masse rod med nyhedsmails og kan umiddelbart kun råde dig til at sikre dig, at du ikke bliver ved med at sende mails til adresser der bouncer.
Så bliver du blacklistet.
når det ikke er flere emails, kunne du overveje at betale dig til en af de mange fornuftige services der findes til at varetage den slags eks. ubivox.com
Avatar billede olebole Juniormester
15. august 2012 - 15:00 #2
<ole>

Mon ikke Wannafind har en mailliste server? Det er af mange grunde langt at foretrække - og ellers en trediepart, som plippert foreslår

/mvh
</bole>
Avatar billede nemlig Professor
15. august 2012 - 15:48 #3
Tak for input.
Wannafind tilbyder en mailservice til fx. nyhedsmail, men billigste system koster 2.400 kr. om året, hvilket er i overkanten til vores budget.
Ubivox.com koster ca. 1.200 kr. pr. år.

Jeg har i forvejen et nyhedsmailssystem, som jeg indtil videre ikke har haft problemer med. Men der sendes også kun 20-30 mails af gangen.

Hvis jeg, trods jeres "advarsler", vælger at lave en løsning, som ligger på webhotellet, har I mon lidt input til udfordringer, jeg skal være opmærksom på, eller holder I fast i, at jeg skal anvende en trediepart?
Avatar billede olebole Juniormester
15. august 2012 - 16:12 #4
PHP's mail-funktion er beregnet til at afsende en mail - eller få. Den er alt andet end hurtig, så 300-500 kan tage et stykke tid.

For at være sikker på, at alle bliver udsendt, bør du i hvertfald bruge set_time_limit.

Prøv. Hvis du synes, det går for langsomt, kan du jo vælge en trediepart  =)
Avatar billede keysersoze Guru
15. august 2012 - 17:59 #5
Værd at overveje er nok også hvad præcist du sender afsted - dels er det teknisk muligt at sende både en text- og en html-del afsted og det er klart at foretrække og dels er html-understøttelsen i de fleste mailklienter på et niveau hvor man virkelig skal tænke sig om, så overvej som minimum at benytte en template bag fckeditoren (eller ckeditor eller tinymce) så du ikke skal opbygge alt fra bunden eller i bedste fald så brug et almindeligt textarea, der sætter teksten ind i en skabelon ved afsendelse så der ikke pilles unødigt i html'en af en editor.
Avatar billede nemlig Professor
15. august 2012 - 18:12 #6
Ok - tak for jeres input indtil videre.
Der bliver tale om noget formateret tekst og nogle fotos.
I stedet for at sende fotoene med i mailen, så har jeg set, at det blot er linket til fotoene, som medsendes.

Kender I til denne løsning, og er det muligt med fx. ckeditor?
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2012 - 09:41 #7
Det er kun et spørgsmål om at sende en fuld URL med på billederne - om det kan løses ved en setting i editoren så det gøres automatisk tør jeg ikke sige, men ellers kan du måske være heldig at kunne benytte et base-tag.
Avatar billede nemlig Professor
27. december 2012 - 17:13 #8
Hov - denne her har jeg ikke fået afsluttet.
Jeg blev ikke færdig med løsningen, men tusinde tak for jeres input.
Smid et svar og jeg deler pointene.
Avatar billede olebole Juniormester
27. december 2012 - 19:06 #9
Ellers tak, jeg springer som vanligt over  =)
Avatar billede keysersoze Guru
27. december 2012 - 19:53 #10
svar