Avatar billede systemnet Nybegynder
15. august 2012 - 11:42 Der er 1 kommentar

Zyxel USG 200 - L2TP VPN til IPhone

Hej

Er der nogen som har en kørende installation med en Zyxel USG firewall og som kan tilgå den bl.a fra en Iphone.

Jeg kan lave VPN tunnelen, men jeg kan ikke få data igennem. Jeg kigget på diverse policy routes og firewall regler, men der er ikke meget der hjælper. Samtidig har jeg i loggen følgende fejl: SPI:0x0 SEQ:0x0 No rule found, Dropping packet

Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede supportsiden Professor
16. august 2012 - 10:49 #1
Din log siger jo noget :
SPI = firewall

"Ingen firewall regel fundet"

Har du enablet L2TP/IPsec/PPPT passthrough ? Prøve at enable eller disable.

Sæt en OpenVPN server op istedet. Hvis du har en maskine der alligevel kører i døgndrift kan det ligge der, evt som virtuel maskine.

Selv har jeg OpenVPN community version kørende som et plugin i OpenMediavault NAS