Avatar billede Tago Juniormester
15. august 2012 - 10:42 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Genveje til IE 9 virker ikke

Windows 7, IE 9
Som beskrevet virker genveje ikke længere til IE9, men hvis jeg kopierer URL fra genvejen og derefter starter IE og kopierer genvejen til adresselinjen virker det som det skal.
Har forsøgt at geninstallere Officepakken.

Benytter:
SuperAntiSpyware 5.5.1012
Avira antivirus
og kører med jævne mellemrum:
CCleaner og MalwareBytes
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
15. august 2012 - 10:57 #1
prøv og smid stien fra genvejen til os.

eller open mappen med ie9 og højre klik og tryk send til/skrivebord (opret genvej) og se om den virker
Avatar billede tiger_dk Mester
15. august 2012 - 10:58 #2
som du siger har du forsøgt at geninstallere Officepakken. Har du derimod prøvet at geninstallere IE ?
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2012 - 11:05 #3
Hvor klikker du på genvejen?
Hvilken fejl får du?
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. august 2012 - 11:10 #4
Hvilke genveje er der tale om? er det et link i en mail eller i en modtaget meddelelse? så prøv mdette fix hjælper!
http://support.microsoft.com/kb/310049

EDB-Eksperten
Du må ikke henvise til egne sider og du skal heller ikke sende som svar jeg kiggede kun for at sehvilken løsning der var lagt.
og andre kan også tro at løsningen bare venter på accept!
og at spørgsmålet bliver sprunget over:-((
Avatar billede Tago Juniormester
15. august 2012 - 11:57 #5
Når jeg klikker på genvejen åbnes IE med følgende:

Internet explorer cannot display the webpage

Når jeg så åbner IE og kopierer adresselinjen fra den fejlende IE så kommer websiden nok så nydeligt frem

f.eks fra den fejlende genvej:

http://nikonrumors.com/2012/04/15/new-nikon-camera-control-open-source-project.aspx/
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2012 - 12:13 #6
Hvor klikker du på genvejen?
Avatar billede Tago Juniormester
15. august 2012 - 12:46 #7
Genvejen er et normalt icon, og det har tidligere fungeret helt normalt, det skal iøvrigt siges at det drejer sig om alle mine genveje til IE, og dem har jeg en del af.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2012 - 13:21 #8
Hvis du åbner siden: http://nikonrumors.com/2012/04/15/new-nikon-camera-control-open-source-project.aspx/ -> Filer -> Send -> Genvej til skrivebordet

Virker den nye genvej så?
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
15. august 2012 - 13:41 #9
Som jeg forstod det var det genvejen til IE9 og ikke genveje til links/ internet sider.

så jeg står lige af her da jeg er stor modstander af IE9
Avatar billede Tago Juniormester
15. august 2012 - 16:11 #10
Det var genveje til links/internetsider, undskyld forvirringen
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2012 - 16:36 #11
Vil du svare på #8 ?
Avatar billede Tago Juniormester
15. august 2012 - 19:47 #12
Nu har jeg ikke nogen Filer->Send->Genvej til skrivebord

Det eneste jeg har er:
Filer->
Add site to start menu
Full Screen
Save As
Find on this page
Suggested sites
Caret Browsing

Hvis jeg vælger:
Filer->Save As
og så klikker på genvejen får jeg:

error saving webpage
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2012 - 20:01 #13
Okay, du får lige et screenshot af hvordan det ser ud hos mig (dansk udgave af IE9) http://gupl.dk/683729/
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2012 - 20:05 #14
Hov, ser lige, det nok er fordi du ikke har menu-linjen fremme.

Højreklik øverst på siden -> Flueben ved "Menulinje"
Oversæt selv til engelsk....  :-)
Avatar billede Tago Juniormester
15. august 2012 - 20:19 #15
Ne´j det genererede link virkede heller ikke.
Opdagede iøvrigt at nye adresser f.eks google.dk heller ikke virker hvis de indtastes i adresselinjen.
Kun hvis jeg starter fra det orginale IE icon virker det. D.vs. jeg kan godt lave en virkende genvej fra det originale icon.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2012 - 20:32 #16
Jeg er ude i noget gætteri nu.
Kan det evt ha noget at gøre med der 2 IE9 installeret?
32-bit og 64-bit, og den så vælger den forkerte fra genvejen?

Ikke noget jeg ved så meget om, så må nok hellere vente til en mere kyndig kommer forbi spørgsmålet......
Avatar billede Tago Juniormester
20. maj 2013 - 18:48 #17
Maskine reinstalleret