Avatar billede hcichosz Praktikant
14. august 2012 - 15:56 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

betinget formatering i celle med hyperlink. excel 2003

Hej
jeg har en celle hvor data hentes fra en anden celle på et andet ark. Sådan her  =HYPERLINK('Uge 1'!B5)  hvordan laver jeg sådan at cellen bliver rød hvis tallet i denne celler er mellem 1 og 5 og kun det.
jeg har prøvet med betinget formatering og det virker kun vis der ikke er dette hyperlink.

Mvh/ Henrik C
14. august 2012 - 16:50 #1
Lav den betingede formatering på cellen, du refererer til ('Uge 1'!B5)

Formlen er: =OG('Uge 1'!B5>=1;'Uge 1'!B5<=5)
Avatar billede hcichosz Praktikant
14. august 2012 - 17:12 #2
Jeg er måske ikke helt med, det virker ikke helt for mig hvad kan jeg have gjort forkert.
Mvh/Henrik C
14. august 2012 - 17:30 #3
Hvilken version af Excel?

Du skal vælge at den betingede formatering skal styres af en formel. Det ser lidt forskelligt ud afhængigt af hvilken version, du anvender.
Avatar billede hcichosz Praktikant
14. august 2012 - 17:36 #4
Hej jeg har 2003
Avatar billede hcichosz Praktikant
14. august 2012 - 17:49 #5
hej
jeg har skrevet formelen flere steder, måske har jeg forstået det forkert, men her er et billede af hvad jeg for hvor jeg skriver formlen ind.

http://www.1000test.dk/testuge.jpg

Mvh/Henrik Cichosz
Avatar billede store-morten Ekspert
14. august 2012 - 22:37 #6
Er det ikke din formel der er problemet?
=HYPERLINK('Uge 1'!B5)

HYPERLINK (Funktionen HYPERLINK)

Beskrivelse

Opretter en genvej (et link), der åbner et dokument, som er lagret på en netværksserver, et intranet eller på internettet. Når du klikker på den celle, der indeholder funktionen HYPERLINK, åbnes den fil, der er lagret på kædeplacering, i Microsoft Excel.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2012 - 06:59 #7
Hvis det er i forskellige ark (men i samme fil) så navngiv Uge 1!B5 (for eksempel "mycell") og brug herefter (i betinget formatering dialogboksen) en formel i stil med:

=(mycell>=1)*(mycell<=5)
Avatar billede hcichosz Praktikant
15. august 2012 - 16:32 #8
Hej
ja jeg bruger denne formel [  =HYPERLINK('Uge 1'!B5)  ]til at overføre data fra et ark der hedder Uge 1 , cellen på arket er B5
i denne celle kan der stå alt fra 1-5 eller 1a-5a

men på mit ark der heder 22 hvor hyperlinket er, skal cellen farves rød hvis der står 1 op til 5 men ikke vis der står 1a op til 5a

jeg ved godt at jeg her er ude i noget jeg ikke magter, men måske kan i forklare mig hvordan ?

det med mycell er jeg ikke helt med på.

Mvh Henrik c
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2012 - 16:41 #9
Hvis du vil kan du sende filen med en klar beskrivelse af opgaven
hans.knudsensnabelamail.tele.dk
Avatar billede store-morten Ekspert
15. august 2012 - 17:18 #10
Excel fil = Ark
I Ark, "Uge 1" = Fane

HYPERLINK = En genvej (et link)
Jeg tro ikke man kan bruge betinget formatering på HYPERLINK
(Bliver jo formatere som et link, og virke som et link)

For at overføre data fra et ark, fane der hedder "Uge 1" , cellen på arket er B5.

Brug formlen på fane "22" i celle A1: ='Uge 1'!B5
Så burde, betinget formatering, Formlen er: =OG($A$1>=1;$A$1<=5)  virke på fane "22" celle A1.
Avatar billede hcichosz Praktikant
15. august 2012 - 18:12 #11
Hej
Mange tak for jeres tålmodighed, det var store-morten der fik mig på rette spor, men jeg giver dkhanknu 10 point fordi jeg måtte have sendt filen til ham.

Håber det er ok for alle

Mvh/Henrik C
Avatar billede hcichosz Praktikant
15. august 2012 - 18:13 #12
Smid et svar
Avatar billede store-morten Ekspert
15. august 2012 - 18:19 #13
Jo Jo.. ;-)
Velbekomme
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2012 - 18:19 #14
Jeg samler ikke på point.
Hans
Avatar billede hcichosz Praktikant
15. august 2012 - 19:25 #15
Hej
Det er helt ok, igen mange tak for løsningen.
der er kun en lille detalje der er lidt træls, når jeg bruger =( 'Uge 1'!B5) så skriver den selv 0 i cellen selv om der ikke står noget i B5 på arket Uge 1
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2012 - 19:34 #16
=HVIS('Uge 1'!B5<>0;'Uge 1'!B5;"")
Avatar billede hcichosz Praktikant
15. august 2012 - 19:44 #17
Hej
Mange tak det vil jeg prøve.
Mvh/ Henrik C
Avatar billede store-morten Ekspert
15. august 2012 - 20:58 #18
Eller:
=HVIS('Uge 1'!A1="";"";'Uge 1'!A1)