Avatar billede Vorm96 Nybegynder
12. august 2012 - 14:31 Der er 9 kommentarer

Hjælp til køb af bærbar (studie)

Hej alle

Det drejer sig om a jeg starter på handelskole og skal derfor bruge en god bærbar til det.
Men da jeg intet aner om computere tænkte jeg at det var her jeg kunne få hjælp. Jeg har kigget meget på ultrabook da jeg klart syntes det er de fedeste og nok også de mest praktiske da de ikke vejer så meget i skoletasken.

Krav:
-Pæn og stilfuld
-hurtig
-mindst 15 tommer (14 kan måske lige gå an)
-Pris op til 5000 kr.

Håber virkelig i kan hjælpe mig. På forhånd tak!!!
Avatar billede Passbrother Nybegynder
12. august 2012 - 16:10 #1
ultrabook får du ikke i 15-14 tommer, og slet ingen god ultrabook til 5k. Har selv Asus uX31 (Zenbook), som på daværende tidspunkt kostede godt 9k.
Hvorfor skal skærmen være så stor? skal den også bruges til spil? en 15 tommer vejer altså en god del. Efter min egen overbevisning, vil jeg ikke sige at en "skolecomputer" skal være mere end 13 tommer.
Avatar billede Passbrother Nybegynder
12. august 2012 - 16:39 #3
Hvorfor ikke mindre skærm?
Avatar billede Vorm96 Nybegynder
12. august 2012 - 17:15 #4
Fordi at jeg ikke ser så godt
Avatar billede Passbrother Nybegynder
13. august 2012 - 00:03 #5
ok..
så vil jeg råde dig til at lægge en smule til i budgettet. så får du en fantastisk maskine + et godt udseende ;)
http://www.sony.dk/product/vn-c-series
Avatar billede pstidsen Novice
13. august 2012 - 09:28 #6
#5: Sony VAIO kan da godt fåes til 5k, men den er meget dyr i forhold til specifikationerne: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6827290;6715078;6827289;6715079
Avatar billede pstidsen Novice
13. august 2012 - 09:35 #7
Hvis du kan nøjes med 160 GB plads, så vælg den her: http://www.edbpriser.dk/baerbar/hp-pavilion-dm4-2170eo-entertainment-danmark-finland-norge-sverige-id-5852247.aspx Den har SSD, hvilket gør at Windows og andre programmer starter på få sekunder.
Avatar billede Passbrother Nybegynder
13. august 2012 - 13:21 #8
#6: ok, vidste jeg ikke de kunne. Problemet med computere der er "dyre i forhold til specs", er at de ofte holder bedre, altså bedre kvalitet.
7#: HP har efterhånden et ry for at være en knap så god computer. ville hellere vælge Vaio, Asus eller Acer.
Avatar billede pstidsen Novice
14. august 2012 - 10:18 #9
#8: Ikke nødvendigvis. Når computere er dyre i forhold til specifikationerne så kan det være at man betaler ekstra for brandet (Dell Alienware) eller måske for designet. Selvfølgelig kan det også være fordi computeren er bygget i f.eks. aluminium, der gør at den holder bedre.

Hvis du ikke kan lide HP, så vælg denne model, som findes i forskellige farver: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6840668;6840670;6840669