Avatar billede soleil Nybegynder
09. august 2001 - 11:37 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Automatisk format

Hejsa,

Jeg vil enormt gerne vide hvordan man kan lave en side til indsættelse af forudbestemte formater. Altså, ment således at man kan kopiere eksempelvis tre billeder ind i tre forskellige steder på en side/et ark - og at disse så kommer frem på siden i tre forskellige, men allerede definerede størrelser. Skal man benytte et bestemt program for at lave en sådanne \"skabelon\" og hvordan gør man?

NB! De billeder der skal kopieres over har alle samme størrelse som udgangspunkt - men skal være i forskellige størrelse på arket/papiret...

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men håber at der er nogen der kan give svar på dette.

Mvh,
Michael
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 11:44 #1
Hvad har du af programmer, Word, Indesign eller noget andet?
Avatar billede soleil Nybegynder
09. august 2001 - 11:49 #2
Word, Flash, Officepakken, Corel10 (men først fra mandag og jeg har brug for det før)... samt diverse windows programmer
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 11:52 #3
Der er noget med at man kan lave batch job i Photoshop 6.0, jeg tror det er noget du kan bruge til formålet!
Har du Photoshop kan du finde det under Files/Automate, prøv evt. at læse om det i hjælp!
Avatar billede soleil Nybegynder
09. august 2001 - 11:54 #4
Jeg har ikke
Avatar billede soleil Nybegynder
09. august 2001 - 11:55 #5
Jeg har ikke Photoshop...
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 11:55 #6
Her er noget om Automate actions:

About actions

--------------------------------------------------------------------------------

An action is a series of commands that you play back on a single file or a batch of files. For example, you can create an action that applies an Image Size command to change an image to a specific size in pixels, followed by an Unsharp Mask filter that resharpens the detail, and a Save command that saves the file in the desired format.

Most commands and tool operations are recordable in actions. Actions can include stops that let you perform tasks that cannot be recorded (for example, using a painting tool). Actions can also include modal controls that let you enter values in a dialog box while playing an action. Actions form the basis for droplets, small applications that automatically process all files that are dragged onto their icon.

Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 11:56 #7
Det var en skam ;o(
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 11:58 #8
Photoshop er ellers et \"must\" når man arbejder med billeder!
Avatar billede soleil Nybegynder
09. august 2001 - 12:00 #9
Hvad med Word, det kunne være rart med Word... Hvis det kan lade sig gøre med Word, smider jeg 60 point oveni!!! $$$
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 12:13 #10
Det tror jeg kan lade sig gøre i Word, den er ret dårlig til billedbehandling!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 12:14 #11
Rettelse:
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre i Word, den er ret dårlig til billedbehandling!
Avatar billede soleil Nybegynder
09. august 2001 - 12:21 #12
Jamen kan Word ikke bare være klar på at få indsat et objekt i en bestemt størrelse - uden at den er defineret som et billede?!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 12:27 #13
Det tror jeg ikke, jeg prøvede lige om man kunne definere et billedfelt.

Prøv om du kan lave siden som en webside og indsæt et billede, gem siden som en webside og fjern billedet, så vil der være en tom ramme som du kan indsætte et andet billede i.
Avatar billede soleil Nybegynder
09. august 2001 - 13:09 #14
Det tror jeg desværre ikke helt jeg forstår... lav den den som webside - i Word?!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 13:17 #15
Har du aldrig prøvet at lave en webside i Word, det kan man godt.
Prøv at gå i Word og sæt et billede ind, i Filer lagrer du den som en webside. Så kan du bagefter se den med browseren, prøv det!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 13:18 #16
Jeg går ud fra at du har Word 2000!
Avatar billede soleil Nybegynder
09. august 2001 - 17:55 #17
desværre, word 98
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 18:08 #18
Så er det endnu dårligere til billedbehandling.

Jeg kan nok ikke hjælpe dig mere end jeg har gjort :o(
Avatar billede sh-dk Nybegynder
10. august 2001 - 14:37 #19
Det kan måske lade sig gøre i CD, via OLE, men så må jeg vide lidt mere