Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
10. august 2012 - 08:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Reparere Win7 MBR

Her min situation:

1. Flashede min BIOS
2. BIOS spurgte om jeg ville fortsætte med de gamle indstillinger tryk F1, eller fortsætte med de nye indstillinger tryk F2.

Jeg trykkede F2.

3. Nu viser det sig at BIOS ikke kan finde mine 2 SATA diske der kørte i RAID 0 mere.

Jeg har dog en tredje SATA disk som jeg installerede en Server 2008R2 på, efter BIOS fjernede mit RAID0 setup.

4. Når jeg går ind i diskmanagement på min Server spørg den om jeg vil create en MBR på den ene disk, som min Server kan se. Den anden disk som var en del af mit raid setup kan ikke ses af min nye Serverdisk.

Et tredje problem er at jeg ikke kan få adgang til data fra de 2 diske uden at benytte et recoverytool, da min Server, hvis jeg dobbelt klikker på den ene disk den kan se, spørg om den skal formatere den, hvilket den ikke skal.

Hvordan får jeg min Windows 7 installation tilbage, uden at miste data?
Avatar billede mireigi Novice
10. august 2012 - 09:07 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2012 - 10:32 #2
på nogle mobo kan du gå tilbage til gammel bios - læs manualen - så kan du gøre dette - og derefter flashe den nye ind, og så trykke rigtigt denne gang.
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
11. august 2012 - 11:24 #3
@mireigi Var inde og oprette mig på forrummet. De sagde at det ikke hjalp.

@Claes jeg kan ikke se at det er noget som mit bundkort understøtter.
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
27. august 2012 - 21:08 #4
Fandt løsning selv. Da ingen af forslagene afhjalp problemet trækkes pointene tilbage.

Bios kunne versioneres tilbage til gammel BIOS.