Avatar billede jtofte Nybegynder
08. august 2012 - 15:31 Der er 3 kommentarer

Mister Share

Jeg har en Windows 2003 R2 server kørende, men oplever nogle problemer med et enkelt share. Sharet virker fint lige når serveren er startet eller man har genstartet server servicen, men efter et stykke tid, det kan være minutter, men også dage, kan man ikke få forbindelse.
Det er et åbent share og alle har fuld kontrol. Har prøvet at lukke alle sesions til shared, det hjælper ikke.

Selve serveren er en IBM x346 og der er umiddelbart ikke lavet nogle ændringer de seneste 14 dage.
Avatar billede jtofte Nybegynder
08. august 2012 - 15:45 #1
Glemte at skrive at det er både klienterne som oplever problemet, de kan hverken tilgå fra domæne navn eller ip, men oplever det samme fra serveren hvis jeg tilgår den via \\localhost, domænenavn eller ip. Dog virker mappen fint hvis jeg tilgår den lokalt.
Avatar billede mireigi Novice
08. august 2012 - 15:49 #2
Jeg tror måske at det her er løsningen:
http://support.microsoft.com/kb/297684
Avatar billede jtofte Nybegynder
08. august 2012 - 16:00 #3
Det er umiddlebart ikke det, klienterne mister forbindelsen helt og kan ikke komme på før serveren har været genstartet. Det hjælper heller ikke at lukke forbindelserne på serveren. Serveren er sat op til autodisconnecte efter 15 min, men det her kan ske 5 min efter serveren er startet