Avatar billede Passbrother Nybegynder
07. august 2012 - 16:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Brug af ultrabook til gaming

Hej alle!
Jeg er ny her på siden, men har længe læst og haft nytte af de mange artikler, eller hvad man nu skal kalde det.
Jeg købte for snart et år siden en Asus UX31, som jeg er utroligt glad for på alle måder. Jeg er dog stødt på et uventet problem, jeg er begyndt at spille spil, hvilket ikke er optimalt på den ellers så gode maskine.
Jeg har overvejet en del forskellige løsninger, og vil derfor spørge om, især den første mulighed, kan blive en realitet. Jeg tænker nemlig at min UX31 har en i7 processor og ssd. så det jeg mangler er bare mere plads og en større skærm. Og her kommer spørgsmålet, er det muligt at sætte en ekstern hardisk til med f.eks 500gb, og så lade spillende ligge på den, samtidig med, at man bruger dem på selve computeren? (jo mere jeg tænker over det, desto mere sandsynligt lyder det for mig, at det er muligt, men vil gerne være på den sikre side)
Den anden mulighed, og måske lidt dyrere er at købe en helt ny stationær computer.
Hvad tænker i?
Håber I vil hjælpe! :)

/Peter

Ps. Da jeg er ny, har jeg ingen ide om under hvilken katagori jeg skal placere den, så det blev under "Diverse". Håber I kan bære over med mig! :)
Avatar billede sadolin1978 Novice
07. august 2012 - 17:00 #1
det skulle være muligt at sætte en større skærm til da der både er HDMI og VGA tilslutning på din maskine.

om det er muligt at ligge dine spil på en ekstern disk, dette burde også være muligt, men hvordan de kommer til at køre ved jeg ikke
Avatar billede Passbrother Nybegynder
07. august 2012 - 17:41 #2
Jeg tænker også på, om det vil gøre spillets reaktionstid langsommere, da den skal hente tingene fra et andet sted. Man kunne dog bruge usb3, hvilket sikkert ville gøre det bedre.
Avatar billede sadolin1978 Novice
07. august 2012 - 18:20 #3
hvis du påtænker at køre usb3 og med ekstern skærm ville jeg nok vælge et tastetur en en mus oven i også er det et ? om du ikke skal finde en "billig" stationær her tænker jeg ligeså meget af plads hensyn.
men nej tror ikke det vil sænke loade tiden på dine spil stadigvæk hvis du påtænker at bruge USB3
Avatar billede Passbrother Nybegynder
07. august 2012 - 19:00 #4
Angående plads har jeg også tænkt over, især mht. manglende usb udgange på min UX31 (1 usb 2 og 1 usb 3), hvilket vil betyder, at jeg skal købe en usb-omfordeler eller hvad det nu hedder.
Har du en ide til en billig stationær da?
Avatar billede sadolin1978 Novice
07. august 2012 - 20:09 #5
hej ikke en ide til en billig stationær og jeg må indrømme jeg er ikke så meget inde i de forskellige da mit gaming behov er meget lille.

men set på andre tråde her på siden skulle mm-vision.dk have nogle gode maskiner.

Hvis du skal hen og have for mange fordelere midster du nok lidt af din hastighed på USB3 porten
Avatar billede Passbrother Nybegynder
07. august 2012 - 22:53 #6
har prøvet mm-vision, men det ender alligevel oppe omkring de 8-9000 kr, når der skal skærm og tastatur til.
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. august 2012 - 11:16 #7
hmm du kan jo godt bruge din ASUS men ville stadig anbefale både mus tastetur ekstern skærm som det mindste.

Den eksterne HDD kan evt. vente.

men de ting jeg ramser op er bare for at sidde bedre og spille og ikke et krav til det, så en anden mulighed er hvis det er noget der bliver ved så køb en stationær til gaming
Avatar billede Passbrother Nybegynder
08. august 2012 - 14:26 #8
Har du nok ret i.
Tror det er det jeg gør :)

Mange tak.
kan ikke give dig points.
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. august 2012 - 14:43 #9
jeg ser mere denne som værene en hjælpende hånd end et direkte spørgsmål med en krævende problemstilling.
Så luk selv denne tråd ved at skrive et svar til dig selv og godkende dette.
Avatar billede Passbrother Nybegynder
08. august 2012 - 17:31 #10
ok, mange tak for hjælpen! :)