Avatar billede geoman27 Novice
05. august 2012 - 18:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke søge i bestemt mappe

Jeg har en iMac med både MAC OS og Windows 7 på. Jeg arbejder mest i Windows 7, men jeg har mange filer liggende på iMac'ens del af harddisken.
Jeg er dog stødt på et problem.
Jeg søgte på billeder på MAC Os-partionen, men nu kan jeg efterfølgende ikke søge mere. Jeg brugte funktionen " *.jpg ". Jeg satte funktionen "indekssering" til på mappen, hvilket resulterede i at jeg jeg ikke kan søge på den mere.

Er der nogen der ved hvorfor?
Avatar billede mireigi Novice
05. august 2012 - 18:30 #1
Jeg vil gætte på det, at det skyldes de to OS bruger hvert sit filsystem.

Der er en guide her, til hvordan du får dem til at spille (bedre) sammen:
http://www.tested.com/news/how-to/551-mac-os-vs-windows-filesystems-how-to-maximize-compatibility/
Avatar billede geoman27 Novice
05. august 2012 - 18:48 #2
Spændende læsning!
Jeg var godt klar over, at de kørte hver deres system, men jeg troede ikke det skulle volde kvaler. Det lader det jo så til det gør nogen gange. Så blev man så meget klogere...

Men mit problem er, at jeg HAR kunnet søge på mappen, men så tilføjede jeg det til indekserings-processen og nu kan jeg ikke søge i mappen mere.
Avatar billede mireigi Novice
05. august 2012 - 20:38 #3
Hvad sker der, hvis du slår indeksering fra?
Avatar billede geoman27 Novice
05. august 2012 - 22:36 #4
Så sker der ikke så meget. Jeg gik ind i administration og slog tjenesten "windows seach" fra.

Det jeg har gjort før det ikke virkede var:
Jeg søger tit på en bestemt mappe. Da jeg søgte, stod der, at "søgninger langsomme på ikke-indekserede placeringer" Herefter trykkede jeg på "drop-down-menuen" og sagde ja til at tilføje til indeks.
Nu kan jeg så ikke søge mere. Når jeg skriver noget i søgefeltet, sker der bare ikke noget, ikke antydningen af en søgning der går i gang eller noget.
Avatar billede geoman27 Novice
28. august 2012 - 12:55 #5
Jeg kan godt søge i mapper jeg ikke har sat indekseringen til på.

Jeg troede at indeksseringen var til for at spare tid ved fremtidige søgninger, hvilket jeg jo gerne ville.
Avatar billede geoman27 Novice
03. december 2012 - 21:26 #6
Jeg har endnu ikke fundet en løsning (udover at flytte mappen ind i en undermappe)
Avatar billede geoman27 Novice
20. januar 2014 - 11:04 #7
Svar