Avatar billede Jasp Nybegynder
05. august 2012 - 11:04 Der er 12 kommentarer

Modtager post, men kan ikke afsende i Outlook?

Hej med jer.
Har forsøgt at læse flere steder om nedenstående, men kan ikke præcist finde svaret eller forstår ikke de muligheder for løsning der er!

Mine forældre har en ny Toshiba laptop, AMD Athlon X2 Dual-Core QL-65 2,10 GHz, 4,00GB RAM, 32 bit styresystem Windows 7 Home Premium.

Problem: Uanset hvilket postsystem, dvs. før Outlook fra Office 2010 pakken og nu fra Office 2003, kan de godt modtage post, men ikke afsende. (Fejl 0x8004210B) "Der opstod timeout i handlingen, inden der kom svar fra serveren til afsendelse (SMTP)"

De har udbyder Stofanet og alle  dvs- både Stofanet og mange andre hjælpere fra familien har tjekket opsætningen i "Konti". Det står rigtigt. Vi har geninstalleret maskinen flere gange.

Jeg har prøvet at oprettet en anden mail konto  - min egen - og der opstår nøjagtig samme problem.

Det må altså være laptoppen der har en indstilling, så posten ikke kan afsendes.......! Eller hvad? Dét er mit spørgsmål til jer. Kan nogle hjælpe?

Jeg har IKKE forstand på Porte etc etc men kan naturligvis følge vejledninger :-)

Jesper
Avatar billede jjbirk Nybegynder
05. august 2012 - 11:35 #1
Hvem har i som udbyder ??
Hvad står smtp til ??

Prøv smtp.telenor.dk
Port 25
Avatar billede jjbirk Nybegynder
05. august 2012 - 11:36 #2
Er portne åbnet i evt. routeren ??
Avatar billede Jasp Nybegynder
05. august 2012 - 13:26 #3
Det er Stofanet som er deres udbyder. Stofanet support har fortalt - og jeg har tjekket det - at smtp på både indgående og udgående servere er mail.stofanet.dk. På nettet har jeg læst at det tidligere har være mail1(det er en ét tal).stofanet.dk til udgående og har prøvet men virker ikke.

Telenor skal jeg vel ikke skrive, når det er Stofanet?

Dét med porte ved jeg ikke noget om?

Desuden virker vores outlook på alle andre computere i huset, men IKKE på mine forældre laptop! Heller ikke hvis jeg opretter en ny konti og sætter min egen TDC mail dér?
Avatar billede vejmand Juniormester
05. august 2012 - 13:38 #4
Er mail adressen fra Stofa?
Avatar billede vejmand Juniormester
05. august 2012 - 13:49 #5
Avatar billede Jasp Nybegynder
05. august 2012 - 14:52 #6
Ja, de har stort set det hele via Stofanet. Så mailen er @stofanet.dk
Avatar billede Jasp Nybegynder
05. august 2012 - 15:30 #7
Tak for linket. Jeg gik herhen, det var det mest nærliggende for mig i første omgang http://support.microsoft.com/kb/813514/da#method9 og gav Outlook mulighed for at gå igennem Firewallen. Det hjalp desværre ikke.

Så prøvede jeg at justere, så timeout blev længere et det gængse ét minut. Prøvede først 2 så 3 min! Så 4 min! Hjalp desværre heller ikke.

Kan ikke lige finde flere muligheder på mic supporten jeg kan bruge?
Avatar billede vejmand Juniormester
05. august 2012 - 15:42 #8
Du har skrevet et par gange, at du ikke ved noget om porte.
Hvilken SMTP port bruger du?

Nederst i denne vejledning kan du se, hvordan du tjekker det: http://www.plana.dk/support/guides/email/msoutlook.html
Avatar billede Jasp Nybegynder
05. august 2012 - 19:05 #9
110 og 25 som standard kan jeg forstå. Har prøvet de alternative der var til udgående jf. plana.dk. Intet resultat.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. august 2012 - 19:38 #10
Hmm, måske en firewall som blokerer?
Ellers har jeg desværre ikke flere forslag....
Avatar billede Jasp Nybegynder
05. august 2012 - 20:06 #11
Ok, tak for hjælpen indtil videre. Håber at andre har ideer - også selvom de er skøre!
Avatar billede Jasp Nybegynder
04. november 2012 - 15:33 #12
Jeg har i ca. 70 dage forgæves forsøgt at få Microsoft til at hjælpe mig. De har forsøgt, og ladet det gå videre til ekspert team, stadig intet svar, pt. Er jeg ved at ingive klage over deres sagsbehandling. Jesper