Avatar billede brasso Forsker
02. august 2012 - 17:47 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Synkronisere USB stick, med folder på PC automatisk

Hej
Hvordan for jeg Windows 7 til automatisk at synkronisere et USB stick med en folder på PC'n, hver gang USB sticket sættes i maskinen? Har Windows 7 en indbygget funktion eller skal jeg hav efat i et andet program til det? Jeg synes ikke der er nogen mulighe der i det indbyggede synkroniseringscenter.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. august 2012 - 18:00 #1
der er et genialt program til det (du skal regne med at betale for en pro-version - men kan afprøve det gratis).
http://allwaysync.com/
du vælger mapper på pc, og om synk skal begge veje, eller kun en vej. Programmet styrer selv resten.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2012 - 18:40 #2
Jeg bruger kun gratis versionen af allway sync, og er enig med claes57 at det er et genialt program.
Jeg tror faktisk ikke du behøver at betale for det på den måde du vil bruge det.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. august 2012 - 20:51 #3
ok - jeg har xampp på min - og der er jo ret mange filer. Derfor kommer jeg hurtigt over grænsen for 'dummebøden'. Hvis du har en mappe med dokumenter på 1-200 filer, så kan det nok klares gratis (programmet siger selv til, hvis du er 'power-user')
Avatar billede store-morten Ekspert
02. august 2012 - 20:58 #4
Måske denne metode:

Synkronisere med Rejsetaske

Du kan bruge Rejsetaske til at holde filer synkroniserede mellem to forskellige computere, også selvom computerne ikke er på samme netværk. Hvis computerne ikke er på samme netværk, kan du kopiere filer fra én computer til en anden ved at bruge flytbare medier, arbejde på disse filer på den anden computer og derefter bruge Rejsetaske til at synkronisere ændringerne tilbage til den oprindelige computer.

Sådan forberedes Rejsetaske til synkronisering
Åbn den mappe, hvor du vil oprette en ny rejsetaske.

Højreklik på et tomt område i mappevinduet, peg på Ny, og klik derefter på Rejsetaske.

Der vises en ny rejsetaske. Skriv et navn til rejsetasken, og kopier derefter de filer, du vil synkronisere til rejsetasken.

Bemærk!
Du kan også oprette en rejsetaske på skrivebordet ved at højreklikke på et tomt område på skrivebordet, pege på Ny og derefter klikke på Rejsetaske.

Sådan synkroniseres med Rejsetaske via en netværksforbindelse
Kopiér Rejsetaske via netværket til den anden computer.

Foretag de ønskede ændringer af filerne på den ene eller den anden computer.

Når du er klar til at synkronisere ændringer, der er foretaget, skal du højreklikke på rejsetasken og derefter klikke på Opdater alt.

Sådan synkroniseres med Rejsetaske med flytbare medier
Kopiér Rejsetaske til et flytbart medie.

Fjern mediet fra den første computer, og sæt det i den anden computer.

Foretag de ønskede ændringer af filerne i rejsetasken på det flytbare medie. Kopier ikke rejsetasken fra det flytbare medie til den anden computer.

Hvis du vil synkronisere dine ændringer med den første computer, skal du fjerne mediet fra den anden computer og sætte det i den første computer.

Åbn mappen til flytbare medier fra den første computer, højreklik på rejsetasken, og klik derefter på Opdater alt for at synkronisere ændringer, du har foretaget.

Bemærkninger
Når du bruger Rejsetaske med flytbare medier, synkroniserer du aldrig filer i rejsetasken med den anden computer. Du får blot mulighed for at arbejde på disse filer med den anden computer og derefter synkronisere disse ændringer med den første computer.

Rejsetaske fungerer ikke sammen med Synkroniseringscenter.
Avatar billede brasso Forsker
02. august 2012 - 21:13 #5
Ehh! Rejsetaske. Jeg skal ikke ud at rejse mere i år, har brændt min ferie af. :-)
Kigger lige på alwayssync. Min USB nøgle indeholder langt over 200 filer, så hvis det er grænsen, må jeg nok betale en licens.
Er der overhovedet ikke noget gratis program der kan klare denne lille sag?
Avatar billede store-morten Ekspert
02. august 2012 - 21:18 #6
Tror ikke der er begrænsning på "Rejsetaske" funktionen?
Avatar billede brasso Forsker
02. august 2012 - 21:31 #7
Hejsan
Nu har jeg kort afprøvet alwayssync. Når jeg vælger analyser, går programmet i stå ved 15 %. Nu har jeg startet en synkronisering, så må jeg lige se om det hele går i smadder.
Avatar billede brasso Forsker
02. august 2012 - 21:32 #8
Undskyld jeg firk ikke lige skrevet at maskinen kører Win 7 Home Premium, 54 bit.
Avatar billede brasso Forsker
02. august 2012 - 21:37 #9
Jeg synes jeg savner en statusbar i alwayssync, så man kan se om det arbejder? Selv om jeg startede synkroniseringen, står status indikatoren stadig på 15% og synkroniserer.
Avatar billede supportsiden Professor
02. august 2012 - 21:45 #10
Smid USB stick ud (de holder ikke evigt)
Brug SkyDrive istedet !
Avatar billede brasso Forsker
02. august 2012 - 22:03 #11
Nu tror jeg at jeg fandt fidusen. Det var åbenbart fordi der var 3 filer jeg manuel skulle tage stilling til, hvad programmet skal gøre. :-)
JaJa supportsiden. Man så når din SkyDrive udbyder går nedenom og hjem. Hvor er dine filer så?
Den USB det handler om, er en jeg bruger til diverse værktøjs programmer, så den opdateres ind imellem forskellige steder. Desuden er jeg ikke opkoblet på en fiberløsning, men på ADSL og må nøjes med en upload hastighed på 1 Mbit sek.
Iøvrigt har jeg en automatisk online backup kørende hos TDC.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2012 - 08:15 #12
#3 Jeg er nu ikke sikker på at antallet af filer er grænsen. Jeg tror mere på hyppigheden af brugen. Jeg har i hvert fald 350 filer i mine mapper, og sidst på året ca dobbelt så mange.
Avatar billede brasso Forsker
03. august 2012 - 22:11 #13
Første gang jeg kørte programmet, var der over 4600 filer der var tjekket, og godt og vel 950 der var synkroniseret, så hvis der er en grænse på 200, må det være over 200 i samme mappe.
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. august 2012 - 20:13 #14
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2012 - 21:30 #15
Har du fundet det du skal bruge brasso?
Avatar billede brasso Forsker
13. august 2012 - 00:21 #16
Jeg har prøvet Always sync., men mangler at prøve FreeFileSync.
Always sync, ser ud til at virke udmærket, dog er det endnu ikke lykkedes mig at få det til at synkronisere automatisk, når jeg sætter USB dticket i. Jeg kører Windows 7 - 64 bit.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2012 - 16:02 #17
Hvis du højre klikker på det "job" du har lavet og vælger indstillinger, skulle der komme en boks frem hvor du kan vælge automatisk sykronisering.
Jeg har sat min ene opgave til at køre når usb isættes. Det kræver dog at programmet er startet og ligger i tray.
Avatar billede brasso Forsker
13. august 2012 - 22:09 #18
Ok 220661
Godt nok har jeg en temmelig kraftig maskine, men jeg har lidt imod alle disse overvågnings programmer der ligger og snurrer i baggrunden hele tiden, så jeg må bare starte programmet hver gang. det er heller ikke så tit jeg har behov for at synkronisere min USB stick.
Avatar billede brasso Forsker
27. september 2012 - 18:27 #19
Hej 220661
Lægger du et svar. jeg tror jeg har besluttet mig for at bruge Always sync.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2012 - 18:34 #20
ping