Avatar billede prop46 Nybegynder
01. august 2012 - 10:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

gendan dokument

Har lige mistet et dokument i MS Works, som jeg ikke havde gemt da programmet havde en fejl og lukkede ned. Kan jeg gendanne det tabte?
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. august 2012 - 13:02 #1
Jeg ved ikke om det stadig gælder.

Men før, kunne du i søge feltet skrive wks*.tmp
det er de midlertidige filer works laver når du begynder at arbejde på et nyt dokument.
De forsvinder når du gemmer på almindelig vis og det er en succes.

Det kan godt være at du skal ændre "skjulte filer og mapper" til "vis skjulte filer, mapper og drev"
Avatar billede prop46 Nybegynder
01. august 2012 - 15:23 #2
Endte med at skrive det om :/ men kan ik umiddelbart få din løsning til at virke heller....
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. august 2012 - 15:51 #3
OK, jeg håber ikke det er for meget du skal skrive :)

Som jeg altid har anbefalet mine elever og mine klienter, tryk [CTRL]+S (Gemmer) ved hver anden linie eller hvert gramatisk tegn ,.;: osv. Så mister man ikke så meget

Men disse temp/tmp filer bliver altid dannet i MS pakkerne Works/office
Så man har noget at restore fra ved nedbrud.

Jeg har ikke selv haft noget med works at gører i mange år.
Men jeg mener er dog ikke helt sikker, at du kan kigge i indstillingerne på works, om der er et sted du kan hente dem fra.
I tilfælde du skulle få brug for det senere