Avatar billede erdmann Praktikant
31. juli 2012 - 19:57 Der er 5 kommentarer

Opsætning af hjemme-arbejdsplads

Jeg har netop fået lavet mig et fint kontor herhjemme som jeg kan bruge til lidt hjemmearbejde. Lige nu har jeg dog kun en bærbar pc at arbejde fra og det er på ingen måde tilstrækkeligt rent skærmmæssigt.

Men da min viden om skærme, tv-indgang etc. er ret begrænset vil jeg høre om nogen har erfaring med dette og eventuelt kan give nogle gode råd.

Det jeg ønsker er:

3 skærme placeret på væggen hvor alle 3 er forbundet til min bærbar men fungerende som én skærm.
Mulighed for at frakoble den ene skærm og i stedet bruge den som tv-skærm. Enten gennem antennekabel eller anden løsning. (ved ikke hvilke muligheder der er)

Så hvilke skærme bør jeg købe? Kabler? Og hvordan gøres det bedst angående tv-tilslutning? Andet?

Skærmende skal holde sig inden for 1500 kr. pr styk og behøver ikke være top of the pop. Min 21" er påkrævet.
Avatar billede KHHP Juniormester
31. juli 2012 - 20:41 #1
De fleste bærbare PC'er har kun 2 ekstra udgange til skærm(blåt/gråt/sort VGA og HDMI) og derfor bliver det meget svært at tilkoble 3 skærme. Du kan sagtens købe to skærme, en med VGA/DVI og en med HDMI. Dog skal den med HDMI nok være et fladskærms-tv, medmindre du ønsker at tilkoble en boks via HDMI.
Personligt kender jeg ikke nogen måde at tilkoble 3 skærme til en bærbar PC, men det kan sagtens lade sig gøre med 1 ekstra skærm uden problemer. 2 skulle i teorien også kunne virke.
Ønsker du absolut en 3-skærms opsætning, så er du mere eller mindre nødt til at anskaffe sig en stationær PC. Denne skal have mulighed for 3 skærmudgange. En sådan maskine, med fornuftig ydelse kan købes for ca. 5-6000kr. eller specialbygges for ca. det, hvis man køber kvalitetskomponenter, og kun køber det man skal bruge.
Avatar billede pstidsen Novice
01. august 2012 - 00:32 #2
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. august 2012 - 00:41 #3
Der er en mulighed med skærm på USB port.
Avatar billede erdmann Praktikant
01. august 2012 - 22:41 #4
pstidsen:
Tak for et yderst konstruktivt indslag.

KHHP:
Det duer ikke helt at købe en stationær da det skal bruges til min arbejdscomputer (min bærbar). Jeg kan kun tilkoble min arbejdsplads fra den.
Avatar billede erdmann Praktikant
08. august 2012 - 21:20 #5
KHHP:
Dit svar med 2 udgange er det hvis man skal have "forskellige" ting på skærmene?

Jeg vil gerne at alle 3 skærme fungerer som én skærm.