Avatar billede erdmann Praktikant
31. juli 2012 - 13:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sammenkædning/konsolidering af flere excel-filer

Jeg sidder på jobbet og skal sammenkæde/konsolidere nogle excel-ark og har brug for hjælp til hvordan det gøres.

Jeg forsøger at forklare så godt jeg kan.

Person A har et excel-ark hvori han skriver diverse information. Denne information skrives i Celle A1 i fanebladet med navnet "Runde 1"
Filen hedder KANE.xlsx og ligger i U:\Job

Person B+C har hvert deres excel-ark hvor den info KANE har skrevet i hans Excel-ark skal overføres direkte til.
Denne info skal ligeledes ligge i fanebladet "Runde 1" i celle A1.
Person B og C udfylder så nogle svar baseret på den info A har givet. Disse svar skrives i fanebladet "Runde 1" celle A2 i deres respektive excel-ark.

Disse filer hedder KR.xlsx og MON.xlsx og ligger i U:\Job

Der er en opsamlings-excelfil, der ligner de andre men så igen skal opsamle den information+svar som Person A+B+C har givet.
Dette sidste ark bør jeg selv kunne lave når jeg er guidet igennem hvordan jeg laver pro til person B+C.

Jeg håber det giver nogen form for mening :)
Avatar billede Thorp Praktikant
01. august 2012 - 08:36 #1
Konsolideringsformel i celle A1 ark Runde 1 for Person B og C:

='U:\Job\[KANE.xlsx]Runde 1'!$A1

Denne kan så kopieres nedad i kolonne A

Når B og C åbner deres regneark - skal de huske at opdatere links. Dette gøres ved at vælge "Data" - "Redigere kæder" - "Opdater værdier"
Avatar billede erdmann Praktikant
01. august 2012 - 22:13 #2
Takker, det virkede perfekt. Point smidt din vej :)