Avatar billede 50573433 Nybegynder
29. juli 2012 - 19:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skal PC'en indstilles

Jeg har lige købt en ny bærbar Packard Bell PC m/win7.
Der er mulighed for at lave automatisk backup. Hvordan indstiller jeg PCen til at automatisk backup, således den backup'en starter selv om PCen er slukket.
Hvis det er meningen, at jeg skal sørge for den er tændt, når opgaven skal udføres, så kan jeg ikke se betydningen af aut. backup.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
29. juli 2012 - 19:51 #1
Jeg tror ikke du skal regne med at computeren kan lave backup når den er slukket.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
29. juli 2012 - 20:02 #2
ScooterGrisen - Hvad så hvis den er i Standby, for så er den på en måde tændt ????
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2012 - 20:04 #3
Automatisk backup betyder du kan indstille den til at lave disse backups automatisk, så du ikke selv glemmer det.
Nu bruger jeg ikke selv denne feature (Acronis), men det kræver jo som scootergrisen skriver at den skal være tændt for at lave den.
Får den ikke lavet backup på det tidspunkt der er afsat til vil den sikkert udføre den når pc tændes næste gang.
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. juli 2012 - 20:04 #4
Automatisk Backup er ikke muligt med en slukket PC

Jeg har ikke selv brugt det i meget lang tid, så jeg ved ikke hvordan det er i dag.
Men før i tiden kunne du lave en total backup, og derefter kunne den så lave backup af alt det der er ændret fra den sidste backup, så det ikke fylder så meget og går forholdsvis hurtigt.

Autobackup, er beregnet til at gøre arbejdet, selv om du glemmer det.
Så vidt jeg husker kommer den også med en advarsel når du logger på, hvis det ikke har været muligt for maskinen at tage den backup den var sat til at lave, f.eks. hvis maskinen har været slukket.

Den kan lave en backup mens du arbejder, eller når maskinen bare passer sig selv.
Så tilpasser den ressource forbruget efter dit forbrug, så den forstyrre mindst muligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2012 - 20:07 #5
#2 Det kræver sikkert at denne tjeneste er i lagt i planlagte opgaver (opgavestyring), og at denne opgave kan vække pc fra standby. Men det kan du se i indstillingen for tjenesten.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
29. juli 2012 - 20:15 #6
Tak for alle svarene.
Nu er det sådan at min PC, som er indstillet til Standby, starter op, når jeg rører ved en tast, derfor tror jeg også, den kan starte en starte den planlagte backup op automatisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2012 - 20:34 #7
Velbekomme.
Men vil den så også lukke pc ned når den er færdig?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
29. juli 2012 - 20:59 #8
Men vil den så også lukke pc ned når den er færdig?
Det ved jeg ikke, men det gør ikke så meget, da den hele tiden er tilkoblet 220V.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
29. juli 2012 - 23:01 #9
Hvorfor tænder du ikke bare computeren og laver backup når du vil det ?

Hvis det er for at spare strøm så nej du kan ikke køre backup eller noget andet mens computeren er slukket.
Lad os sige du har en harddisk der køre rundt når den er tændt så når den er slukket så køre den jo ikke rundt og kan dermed ikke læse/gemme data.

Så du skal da bare køre backup når den er tændt og når du har lyst til at lave de backup.

Og der finder jo forskellige programmer.
Om programmet kan finde ud af at slukke computeren når den er færdig med backup er forskelligt.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
29. juli 2012 - 23:12 #10
ScooterGrisen u skrev:
"Og der finder jo forskellige programmer.
Om programmet kan finde ud af at slukke computeren når den er færdig med backup er forskelligt" !!!

Kan du gi' mig nogle tips ????
Avatar billede pstidsen Novice
30. juli 2012 - 10:29 #11
Hvad for en slags backup vil du have? En filbackup hvor du kan se og åbne filerne efterfølgende? Eller en imagebackup hvor du bare har en kæmpe fil som du kan gendanne din computer med?

Til hvilket medie vil du lave backup? Det skal jo være tilsluttet hele tiden hvis automatisk backup giver mening.

Jeg vil anbefale Dropbox som en del af din backup. Jeg bruger Dropbox til alle de mapper i Dokumenter der bliver ændret regelmæssigt. Jeg har knap 10 GB plads i Dropbox uden at have betalt en klink. Det er altså nok for de fleste.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
02. oktober 2012 - 07:29 #12
tak for svarene
Avatar billede 50573433 Nybegynder
02. oktober 2012 - 08:39 #13
Lukker