Avatar billede kingjean Juniormester
29. juli 2012 - 00:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Åbner bare tomt vindue ved klik på links

Hej!

Min IE 9 åbner pludseligt bare en tom side, når jeg klikker på et link.  Jeg har prøvet at nulstille IE.

Jeg har undersøgt PC'en for snavs, men fandt ikke noget der hjalp på problemet.

Nogle idéer?

Mvh Jean.
Avatar billede pstidsen Novice
29. juli 2012 - 03:14 #1
Og det er ikke samme problem i andre browsere? Hvorfor bruger du IE? Det er altså ikke særlig godt..
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
29. juli 2012 - 08:02 #2
For din egen skyld, vil jeg også råde dig til at overveje en anden browser. Vælger du dog at holde dig til IE, vil jeg i modsætning til pstidsen, ikke kritisere dig for det. Men faktum er at IE har og altid har haft problemer i et omfang man ikke kan ignorere. Programmer kan aldrig være fejlfrie, men det siger altså lidt at Microsoft ikke kan præsterer at udvikle en stabil browser på deres egen platform, når det ikke er et problem for andre. Men IE9 er klart et bevis for at det går i den rigtige retning.

Det problem du beskriver her, kan dog forekomme af mange forskellige årsager. Oftest er det forkerte indstillinger, men andre gange har det måske slet ikke noget med IE at gøre (som sådan). Du siger dog at du har nulstillet IE, men inkluderer det også en geninstallering uden plugins?

Det kan ske at andre programmer overskriver nogle ting i Windows, og derved sætter IE ud af funktion. Bl.a. ved installering af nyt software, som anti-virus (især Norton) eller andre browsere. Et typisk eksempel kunne være actxprxy.dll.

Derfor kan du prøve at lukke IE ned og derefter gå ind i din kommandoprompt. Sørg for at den køres med administrator rettigheder. Derefter kører du følgende:

Regsvr32 actxprxy.dll

Ser du en besked i stil med "DllRegisterServer in actxprxy.dll succeeded" gjorde du det sjovt nok rigtigt. Prøv derefter at åbne IE igen, og se om det har ændret noget. :)
Avatar billede kingjean Juniormester
29. juli 2012 - 14:19 #3
DeeDawg --> Jeg får følgende; "Modulet "actxprxy.dll" blev indlæst, men kaldet til DllRegisterServer mislykkedes med fejlkode 0x80070005."
Avatar billede kingjean Juniormester
29. juli 2012 - 14:49 #4
Nåh, jeg glemte at køre det som administrator og efter jeg gjorde dette, så lykkedes det. Desværre hjalp det ikke.
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
30. juli 2012 - 00:20 #5
Ok, jamen så må vi jo prøve nogle andre ting. Bl.a. står mit spørgsmål her stadigvæk ubesvaret - "Du siger dog at du har nulstillet IE, men inkluderer det også en geninstallering uden plugins?"

Har du prøvet at genstarte bagefter du fulgte mit forslag? Så længe vi taler Windows, er det jo en ting man ofte er nødt til.

Kører du den rigtige version af IE9, i forhold til din Windows version? Det burde ikke være et problem eftersom 32-bit versionen sagtens kan køre på en 64-bit Windows maskine, men who knows.

Er der stadigvæk problemer, kan jeg tilbyde at skrive en batch fil som genregistrerer alle filer der kommer med IE9, i en standard installation. Det skal dog noteres at en geninstallering burde give samme effekt, men det er ikke altid at Windows gider høre efter. Derfor kan det være nødvendigt, at tage en megafon og råbe til lortet hvad du ønsker. ;)
Avatar billede kingjean Juniormester
30. juli 2012 - 20:52 #6
Jeg har den korrekte IE.  Jeg har efterhånden prøvet en del inkl. fjerne IE9 og kører nu på IE8 - den gør det samme, dog skriver den "opretter forbindelse" i fanebladet, men intet sker.

Jeg har genstartet løbende uden det har hjulpet.

Jeg har prøvet dette også:
http://www.supersej.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=95%3Ainternet-explorer-8-kan-ikke-klikke-pa-links&catid=48%3Aguides&Itemid=92&lang=da

Du må gerne skrive en batchfil til IE9, så installerer jeg lige IE9 inden jeg kører den.

Tak for din hjælp.

PS. I dag røg min HP 24" skærrm lige... den æder sikringerne hvergang jeg sætter den til...  :-/
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
30. juli 2012 - 21:13 #7
Vista/7 32/64-bit? :)
Avatar billede kingjean Juniormester
30. juli 2012 - 21:18 #8
Windows 7  - 32 bit
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
30. juli 2012 - 22:14 #9
Værsgod. Husk at genstarte efter du har kørt denne batch fil. :)
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
30. juli 2012 - 22:19 #10
Og at køre den som administrator! :)
Avatar billede kingjean Juniormester
30. juli 2012 - 22:28 #11
Jeg skal installere IE9 før jeg kører filen ik?
Avatar billede kingjean Juniormester
30. juli 2012 - 22:47 #12
Dit arbejde er desværre spildt.  Beklager!

Nu kan Windows ikke engang installere IE9 - den går bare i fejl efter genstart, og "der er sket fejl i Windows opdatetering" og maskinen gendanner IE8.

Nu er det nok - jeg må ta' backup en af dagene og så lave en recovery og starte på en frisk.

Mange tak for din hjælp - håber din batchfil kan hjælpe en anden en dag. Jeg giver gerne point hvis du er interesseret.
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
31. juli 2012 - 14:53 #13
Hm, underligt. Så længe IE9 er installeret, når du kører denne fil burde dette ikke ske.

Jeg må virkelig beklage at filen har gjort mere skade end gavn, men det var absolut ikke hensigten. Men en risiko er der altid, når man manuelt roder med Windows registret. Jeg har selv brugt denne metode på andre maskiner, og der har det hjulpet præcis som det skulle.

Det kan også være jeg har lavet en fejl, eftersom jeg skrev denne fil fra bunden. Uanset hvad, håber jeg at du får din com tilbage på ret køl. Det er god stil at du er villig til at belønne mig, men siden jeg ikke har præsteret at løse dit problem, beholder du dem bare selv.

Fortsat god dag. :)
Avatar billede kingjean Juniormester
31. juli 2012 - 17:12 #14
Jeg har vist ikke forklaret sagen godt nok.  Jeg nåede slet ikke at køre din batch-fil... jeg kan ikke få geninstalleret IE9 - den ruller bare IE8 tilbage efter genstart.

Den skal nok komme på ret køl...  :)

Så du har på ingen måde gjort nogen skade...  :)
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
01. august 2012 - 01:31 #15
Jamen, det er jeg da glad for at høre. Uanset hvad, beholder du bare dine point. Jeg er bare glad for at min indsats har fået dig til at føle, at nogen gider at hjælpe dig med dit problem. :)