Avatar billede vholt Nybegynder
28. juli 2012 - 17:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formindsk diskenhed (Shrink)..

Jeg har et drev på 1TB som jeg gerne vil partitionere således at OS kommer på en mindre partition (~100GB). Problemet er at når jeg vælger "Formindsk diskenhed" (Win 7), laver den mig to næsten nøjagtigt lige store partitioner, een på 471GB og een på 459GB (Den fortæller mig at jeg maximalt kan formindske med kun ca. 450GB). Jeg har herefter ingen muligheder for at ændre på noget. Det er ikke muligt at "formindske" nogle af partitionerne yderligere.

Nogen der umiddelbart kan løse mit problem?
Avatar billede mireigi Novice
28. juli 2012 - 17:40 #1
Har du ikke mulighed for at udvide Partition 2 (den OS ikke er på)?
Avatar billede vholt Nybegynder
28. juli 2012 - 17:46 #2
Nej, kan ikke klikke på "udvid diskenhed"..
Avatar billede thov Forsker
28. juli 2012 - 17:53 #3
Med Easeus Partition Master kan du gøre præcis som du vil.
http://download.cnet.com/EaseUS-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html
Avatar billede vholt Nybegynder
28. juli 2012 - 18:09 #4
Tak, jeg havde håbet jeg kunne undgå tredjeparts-programmer, men det  er nok min eneste mulighed.
Avatar billede vholt Nybegynder
28. juli 2012 - 18:10 #5
svar
Avatar billede vholt Nybegynder
28. juli 2012 - 18:11 #6
hvordan giver jeg point
Avatar billede thov Forsker
28. juli 2012 - 19:37 #7
Partitioneringen i Windows er kun beregnet til ny installation på nye harddiske.
Når først alt er fastlagt og installeret, er Windows ikke tilstrækkelig fleksibel, så programmer som Easeus er et nødvendigt, men gratis, 'onde'.  '