Avatar billede zydy Nybegynder
27. juli 2012 - 09:37 Der er 1 løsning

wuauclt /updatenow - Kan ikke køre fra system brugeren

Hej Eksperter!

Jeg er ved at lave en GPO som skal oprette en scheduled task.
Denne task skal i første omgang kun kunne køre på Windows Server 2008 R2.
Den skal køre som SYSTEM "brugeren".
Den skal køre kommandoen: wuauclt /updatenow.

Problemet er at wuauclt.exe ikke umiddelbart fatter det når man kører den i system context.

Har I en ide til et workaround eller et fix til dette?

Mit ultimative mål er at lav en generisk GPO, som man bare kan importere i et vilkårligt AD. Derfor skal det køres som SYSTEM, da en specefik adgangskode ikke er generisk.
GPO'en skal downloade opdateringer fra WSUS, installere dem, genstarte serveren og til sidst rapportere til WSUS serveren.

På forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede zydy Nybegynder
27. juli 2012 - 11:00 #1
En løsning er tilsyneladende at bruge PsExec.
psexec.exe \\localhost -s -i /accepteula wuauclt.exe /updatenow
Hvis i har en løsning som ikke kræver 3. part vil jeg stadig gerne høre.