Avatar billede micmac34 Nybegynder
25. juli 2012 - 16:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Formatering af C-drev

Hej. Jeg har fået et megaproblem. Jeg er ved at geninstallere Win XP. Min HD er delt i 2 drev - et c-drev hvor WINXP normalt ligger, og et D-drev.
Så vidt jeg hukser så er det sådan at når man sætter WINXP-cd-rommen i drevet, så har man mulighed for at formatere C-drevet. Det kan jeg dog ikke få lov til, idet der kort forinden er blevet installeret nogle midlertidige. Hvad gør jeg så lige ved det problem?
Avatar billede lclemens Nybegynder
25. juli 2012 - 17:01 #1
Du genstarter computeren og starter fra cden
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juli 2012 - 17:04 #2
hvis det er en recovery-cd så vil den sandsynligvis lave systemet magentil før - så den enkle er bare at installere og så samle de to partitioner bagefter. Til det skal du bruge en boot-cd med gparted (gratis). http://gparted.dk.malavida.com/d8204-download-gratis
du kan også prøve at samle de to partitioner før du indlæser xp.
27. juli 2012 - 10:04 #3
Tror ikke vi hører/læser mere fra <micmac34> ?
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/micmac34 (Point ude: 570)
Avatar billede micmac34 Nybegynder
29. juli 2012 - 11:38 #4
Hej igen.

Rolig nu Karise :-)

Jeg er først lige kommet online igen. Harddisken var gået helt i baglås, faktisk så meget at den ikke reagerede på tastaturet så det blev problemet ikke mindre af. Problemet blev løst ved at flytte harddisken over i en Win7 maskine, der kunne den formateres. Så nu er prblemet løst.

Mvh.
Michael
Avatar billede micmac34 Nybegynder
29. juli 2012 - 11:39 #5
Hej igen.

Hvordan "lukker man" de åbne spørgsmål? Alle de flinke folk skal jo da have deres point.

Mvh.
Michael
Avatar billede micmac34 Nybegynder
09. august 2012 - 07:55 #7
Hejsa.

Jeg siger mange tak for de svar der kom på mit spørgsmål. Løsningen blev som jeg skrev tidligere at formaterer HD i en WIN7 maskine. Men mange tak alligevel.

mvh.
Michael
Avatar billede micmac34 Nybegynder
09. august 2012 - 07:56 #8
Hejsa.

Jeg siger mange tak for de svar der kom på mit spørgsmål. Løsningen blev som jeg skrev tidligere at formaterer HD i en WIN7 maskine. Men mange tak alligevel.

mvh.
Michael
Avatar billede micmac34 Nybegynder
21. januar 2013 - 15:18 #9
Hejsa.

Jeg siger mange tak for de svar der kom på mit spørgsmål. Løsningen blev som jeg skrev tidligere at formaterer HD i en WIN7 maskine. Men mange tak alligevel.

mvh.
Michael