Avatar billede games4awsome Nybegynder
23. juli 2012 - 18:49 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Nvidia Geforce GT 630M vs AMD Radeon HD 7670

Jeg er i tvilv om hvilket grafik kort, jeg skal vælge imellem af disse to. Hvilket grafik kort giver bedst ydeevne.

Nogen forslag?

Jeg vil bruge grafik kortet til spil som Battlefield 3
Avatar billede pstidsen Novice
23. juli 2012 - 22:50 #1
Du kommer i hvert fald IKKE til at spille BF3 med nogle af de kort! BF3 er et sindssygt krævende spil og for at køre det ordenligt på bærbar skal du have en pc til i hvert fald 10.000. BF3 kræver en quadcore  processor og et af de allerbedste mobile grafikkort (når vi ser bort fra Sli og Crossfire). Du kan se listen over grafikkort her: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html og du skal i hvert fald have et kort i top 20-30.
Avatar billede chalde Seniormester
24. juli 2012 - 07:51 #3
#1 Hvis man kan acceptere at køre det i low er det ikke umuligt med de kort. Processormæssigt kræver BF3 ikke det store. Ingen krav om quadcore. De fleste nyere CPUer kan fint følge med (f.eks. en i5 i den lavere ende).
Men er dog enig i, at den bedste oplevelse kræver at man går lidt højere op i specs.

Se:
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-7670M.69483.0.html
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-630M.63761.0.html
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2012 - 11:18 #4
#3: Det er jeg udemærket klar over, men jeg går ikke ud fra at nogle vil spille et flot spil som BF3 i laveste grafik. Hvis jeg skulle starte med at spille BF3 er det da for grafikkens skyld - ellers er der flere andre gode skydespil.
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2012 - 11:25 #5
#0: Men for at svare på spørgsmålet så er 7670M bedst. For du mener vel mobilversionen??

#3:
#1 Hvis man kan acceptere at køre det i low er det ikke umuligt med de kort.
Begge kort ligger altså under minimumgrafikkortet.
Avatar billede chalde Seniormester
24. juli 2012 - 11:25 #6
#4 Det er jo et personligt valg ;)
Jeg spiller for gameplayet. Men det er jo op til den enkelte om man vil nøjes med lav grafik og spilbarhed til en billig penge, eller en større investering for at få mere eyecandy med.
Avatar billede chalde Seniormester
24. juli 2012 - 12:06 #7
#5 Hvor ser du det henne?

Tager lige de officielle krav:

MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS
OS: WINDOWS VISTA (SERVICE PACK 2) 32-BIT
PROCESSOR: 2 GHZ DUAL CORE (CORE 2 DUO 2.4 GHZ OR ATHLON X2 2.7 GHZ)
MEMORY: 2 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD (AMD): DIRECTX 10.1 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 SERIES, WITH ATI RADEON 3870 OR HIGHER PERFORMANCE)
GRAPHICS CARD (NVIDIA): DIRECTX 10.0 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 SERIES WITH NVIDIA GEFORCE 8800 GT OR HIGHER PERFORMANCE)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS
OS: WINDOWS 7 64-BIT
PROCESSOR: QUAD-CORE CPU
MEMORY: 4 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD: DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 OR ATI RADEON 6950)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

http://www.battlefield.com/battlefield3/1/bf3-faq

Hvilket kombineret med div. tests viser at det er muligt at spille det, men at det vil være i en lav detaljegrad.
Personligt ville jeg nu heller ikke investere i en maskine med de kort hvis det primære formål er at spille BF3. Så skulle der enten spyttes mere i eller investeres i en stationær (sidste valg giver naturligvis mest bang for the buck).
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2012 - 12:57 #8
NVIDIA GEFORCE 8800 GT og ATI RADEON 3870 er jo bedre end kortene i #0.
Avatar billede chalde Seniormester
24. juli 2012 - 13:28 #9
#8 Hvis man kigger på notebookchecks resultater og sammenligner med de 2 kort, så ligger de på omkring det samme niveau +/- 10-15% alt afhængig af opløsning, tools, tests m.m. Men det er svært at lave en direkte sammenligning pga. den resterende hardware.
Avatar billede games4awsome Nybegynder
25. juli 2012 - 14:29 #10
Hvad er bedst?

•2,2 GHz Intel Core i7-2670QM processor (4 kerner)
•8 GB DDR3 RAM 1333 MHz
•500 GB SATA harddisk med 5400 RPM
•nVidia GeForce GT 630M grafik med 2 GB videohukommelse

eller

•2,2 GHz Intel Core i7-2670QM processor (4 kerner og op til 3,1 GHz med Turbo Boost per kerne)
•6 GB DDR3 RAM
•1000 GB harddisk med 5400 RPM
•AMD Radeon HD 7670M med 2 GB dedikeret videohukommelse
Avatar billede games4awsome Nybegynder
25. juli 2012 - 14:46 #11
eller

•2,5 GHz Intel Core i5-3210M processor (2 kerner og op til 3,3 GHz med Turbo Boost)
•8 GB DDR3 RAM
•750 GB harddisk med 5400 RPM
•NVIDIA GeForce GT 650M grafikkort med 2 GB dedikeret videohukommelse
Avatar billede games4awsome Nybegynder
25. juli 2012 - 14:48 #12
Er GT 650M bedre end HD 7670M?
Avatar billede pstidsen Novice
25. juli 2012 - 14:49 #13
#10: Det er 2'eren, men hør nu: Du får ikke en god oplevelse med NOGEN af disse computere hvis du spiller BF3. Grafikkortet er ALT for dårligt. Enten skal du ofre flere penge på computeren eller også skal du nøjes med en i5 (det er også fint nok) og så et bedre grafikkort.

Skriv hvor mange penge du vil bruge, så går der ikke lang tid før vi har fundet en computer til dig ;-)
Avatar billede pstidsen Novice
25. juli 2012 - 14:51 #14
Den i #11 er allerbedst!!
Avatar billede pstidsen Novice
25. juli 2012 - 14:53 #15
#12: 650M er MEGET bedre end 7670M.
Avatar billede games4awsome Nybegynder
25. juli 2012 - 17:08 #16
Så jeg kan godt køre Battlefield 3 med i5 og GT650M?
Avatar billede pstidsen Novice
25. juli 2012 - 17:15 #17
Ja, men ikke i høj grafik.

Skriv hvad den koster, så vi kan sige om den er god til prisen.
Avatar billede games4awsome Nybegynder
25. juli 2012 - 17:23 #18
Den koster 6.499 kr. Og det er fint nok at den ikke køre i høj grafik. Bare spillet køre uden lag.
Avatar billede pstidsen Novice
25. juli 2012 - 18:15 #19
Det er et godt valg, hvis du VIL have en bærbar og ikke vil ofre mere på den.
Avatar billede games4awsome Nybegynder
26. juli 2012 - 15:56 #20
Ttusind tak for hjælpen, i har alle været til stor hjælp og jeg vælger at give pstidsen de 200 point. Men hvordan gør man det?
Avatar billede games4awsome Nybegynder
26. juli 2012 - 15:57 #21
Jeg er ny her på Eksperten.dk
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 16:04 #22
Ja det kan jeg se hehe :D

Du har givet dig selv points.

Det du skulle have gjort var, at skrive at jeg skulle lægge et Svar (som du gjorde i #20) og derefter acceptere det, som du nu har gjort ved dit eget Svar.

Da du har uddelt pointene, kan du ikke uddele flere i denne tråd :-)
Avatar billede games4awsome Nybegynder
26. juli 2012 - 16:08 #23
Ej hvor er jeg dum. Er kommet til selv at give mig de 200. Det må i virkelig undskylde. Det sker ikke igen. Men kan i fortælle mig hvordan jeg gir point. Så jeg ved det til næste gang.

Beklager virkelig. Det var virkelig ikke med vilje.

Som sagt er jeg ny her på Eksperten.dk og ved ikke helt hvordan tingene fungerer.
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 16:14 #24
Det er helt i orden. Det er lidt et mærkeligt system herinde (vi har også flere gange brokket os over det, men administratorerne laver aldrig en skid herinde ;-)).

Jeg har en lille standardbesked mht. at lukke spørgsmål:
Avatar billede games4awsome Nybegynder
26. juli 2012 - 21:23 #25
Men kan jeg stadig give dig de 200 point som du fortjæner?
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 21:27 #26
Ja du kan oprette et nyt spørgsmål der hedder "Points til pstidsen" og så kan jeg smide et Svar der, som du kan acceptere:-)
Avatar billede games4awsome Nybegynder
26. juli 2012 - 21:45 #27
Jeg har oprettet en ny tråd, så du kan få de 200 point pstidsen.

Den hedder "200 point til pstidsen"
Avatar billede Andershoegh Seniormester
26. juli 2012 - 21:55 #28
http://www.eksperten.dk/spm/966535

Helt enig i at det er et halvskørt pointsystem især for nye brugere -(
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2012 - 16:26 #29
Ja for nye brugere er det, og der er uddelt mange point forkert over "disken" de første gange man spørger herinde.
Har man først læst systemet at kende så fungerer det ok synes jeg.
Nye bruger burde på en eller anden måde have været guidet den første gang man stiller et spørgsmål.
Kunne være en lille video om hvordan man skriver et spørgsmål og hvordan point uddeles.
Men det skal være lavet så man kan tjekke en boks af så man ikke får denne video i hovedet hver gang.