Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
21. juli 2012 - 20:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Statisk IP hos Dansk Kabel TV. Net på Skype og Steam men ikke i broweren!

Hej Eksperter!

Jeg har lige købt en fast/statisk IP ved Dansk Kabel TV!
Jeg har fået oplyst følgende:

IP: 77.75.16X.14X
Gateway: 77.75.161.129
Netmaske:255.255.255.224
DNS 1: 61.62.130.1
DNS 2: 61.62.131.1

Jeg har oplyst min MAC adresse til min router, og WIN 7 siger, at der er "internet access" men den er helt død!
Nogen som ved hvad der er galt med det, og hvordan jeg retter det?

Har haft kontakt med supporten mange gange, men det er sjældent man fanger en der har styr på det!

Mvh Mikael
Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
21. juli 2012 - 20:57 #1
Hmm.. Jeg har ændret min DNS på min ene PC til googles (8.8.8.8), og nu kan jeg browse. Jeg har dog også nogle mobiler og en NAS som jeg gerne vil kunne komme på ude for min lokale netværk. Hvis jeg sætter min router til at bruge deres DNS, vil det så gå ud over min internetforbindelse?
Avatar billede sinumsen Nybegynder
21. juli 2012 - 22:13 #2
Skal lige høre..

De ny oplysninger du har fået - det er i routeren de skal ændres og ikke din pc (lød bare som om det var der du havde ændret dem)?

Og som svar på det med dns - det er ligegyldigt hvilken dns du anvender. Jeg har i flere år anvendt opendns som min dns da jeg så ikke er hindret af blokeringer til fx thepiratebay (som også har torrents til lovligt materiale).
Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
21. juli 2012 - 23:18 #3
Testede det først på min PC, men bare sat min router til det nu! Jamen okay, så forsætter jeg bare sådan her! Tak for svaret! Lukker spørgsmålet da problemet jo er løst!
Avatar billede sinumsen Nybegynder
21. juli 2012 - 23:54 #4
Flot at tildele dig selv points for det - jeg spurgte jp bare først da jeg ikke kunne være sikker på hvad du havde gjort....
Avatar billede vivian22 Nybegynder
22. juli 2012 - 01:49 #5
soam fjernet

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
23. juli 2012 - 10:34 #6
SPAM fjernet

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin